براي در امان ماندن از حملات گروه هاي مسلح،

فرار آوارگان سوري و فلسطینی به لبنان ادامه دارد

فرار آوارگان سوري و فلسطینی به لبنان ادامه دارد
يکشنبه 8 بهمن 1391 - 21:06

بيروت(العالم)- فرار آوارگان سوري و فلسطینی به لبنان براي رهايي از حملات گروه هاي مسلح ادامه دارد؛ در همين حال بيروت در صدد فراهم كردن كمك هاي لازم براي اين افراد است.

خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه از بیروت گزارش داد، با توجه به ادامه حملات افراد مسلح، حركت آوارگان سوري و فلسطيني ساكن اين كشور، به سوي مرز لبنان ادامه دارد؛ و اين در حالي است كه بسياري از اين آوارگان مجبور به اسكان در چادرها و منازلي هستند كه از كمترين امكانات بی بهره است.
"منير المقدح" از رهبران جنبش فتح به شبكه خبري العالم گفت: شمار آوارگان فقط در اردوگاه عين الحلوه لبنان به حدود 7 هزار نفر مي رسد؛ آنها از امكانات اوليه زندگي بی بهره هستند.
دولت لبنان از حرکت حدود 200 هزار سوري و فلسطيني ساكن اردوگاه يرموك سوريه به سوی لبنان خبر داده، كه تعدادشان نيز در حال افزايش است.
"عدنان منصور" وزير خارجه لبنان به العالم گفت: كشورهاي كمك كننده قرار است دو ميليارد و 700 ميليون دلار براي تامين نيازهاي آوارگان در داخل سوريه و آوارگان سوري در كشورهاي عراق، اردن و لبنان اختصاص دهند.
بحران سوريه براي لبنان نه فقط پيامدهاي امنيتي دارد، بلكه فشاري مضاعف بر اين كشور با توجه اوضاع سياسي و اقتصادي کنونی لبنان است. 
Mal-27-15:05
 
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها