سوریه: دستاوردهای ارتش واقعی است

سوریه: دستاوردهای ارتش واقعی است
دوشنبه 9 بهمن 1391 - 14:21

معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت ارتش این کشور نتایج زیادی در عرصه عمل کسب کرده و کار را در مناطق نزدیک به پایتخت تا حد زیادی یکسره کرده است.

"خلف المفتاح" روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه العالم نشست های به اصطلاح مخالفان خارج نشین را صرفا میتینگ های تبلیغاتی برای باج خواهی سیاسی دانست که هیچ ارزشی ندارد.
وی تصریح کرد: نتایجی که ارتش سوریه در هفته های گذشته بدست آورده و بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز از آن سخن گفت، نتایجی عملی است که شهروندان سوریه از طریق تحرکات ارتش سوریه در مناطق نزدیک دمشق و برخی شهرهای دیگر آن را احساس کرده اند.
المفتاح خاطرنشان کرد: ارتش سوریه نتایج بزرگی کسب کرده است و رسانه های سوریه این نتایج و موفقیت های کسب شده را اعلام می کنند؛ این امر نشان می دهد که ارتش کارها را تا حد زیادی در مناطق نزدیک به پایتخت به سود خود یکسره کرده است؛ و براساس اولویت های نیروهای مسلح در چارچوب اهمیت راهبردی، درحال عزیمت به مناطق دیگر است.
وی تصریح کرد: معتقدم که گروههای مسلح و تروریستها زیان های سنگینی متحمل خواهند شد و به مناطق دور افتاده عقب نشینی خواهند کرد؛ این امر بستر را برای ایجاد فضای بهتری جهت ورود به فرایندی سیاسی که به حل بحران در سوریه منجر شود، هموار خواهد کرد.
برپایه این گزارش، نشست به اصطلاح ائتلاف سوری مخالف با حضور نمایندگان 50 کشور برای بررسی چگونگی اجرای تعهدات نشست های سابق امروز در شهر پاریس پایتخت فرانسه برگزار می شود و برخی منابع گفته اند سطح پایین شرکت کنندگان در نشست و ماهیت فنی آن، برملا کننده سطح پایین توقعات از نتایج آن است.
المفتاح خاطرنشان کرد: این نشست ها میتینگ تبلیغاتی به اصطلاح مخالفان خارج نشین است؛ آنها به نشست در پاریس و نظایر آن به سرعت می روند اما وقتی دعوت ملی و خالصانه به منظور حل بحران می شود، می بینیم که از آن دوری کرده وهزار بهانه تراشی برای عدم شرکت می کنند.
وی تصریح کرد: این نشست ها جایی برای باج خواهی سیاسی و مالی شده است و هیچ ارزشی ندارد؛ و صرفا یک سرمایه گذاری سیاسی و تبلیغاتی از سوی کشورهایی است که اساسا طرح ها و نشست هایی را برای سرمایه گذاری در بعد سیاسی بحران وضع می کنند.
المفتاح تأکید کرد: برخی کشورها هستند که از این مخالفان به عنوان ویترین خود استفاده می کنند تا باج خواهی کنند یا بر روند سیاسی رویدادها تاثیر بگذارند.
وی درباره اعلامیه دمشق درخصوص توقف پیگرد قضایی مخالفان خارج نشین گفت: این گام در چارچوب برنامه ای سیاسی است که در سخنرانی رئیس جمهور برای برون رفت از بحران مطرح شد و به منظور ایجاد فضا و گرفتن هرگونه بهانه جویی از برخی مخالفان برای ورود به سوریه و مشارکت در روند تغییرات مطرح می شود
AM – 28 – 10:45

پربیننده ترین خبرها