شکایت اتاق بازرگانی سوریه از اردوغان

شکایت اتاق بازرگانی سوریه از اردوغان
دوشنبه 9 بهمن 1391 - 21:51

رئیس اتاق های بازرگانی و صنایع سوریه از اقدام برای ارائه شکایت علیه رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به علت دست داشتن در تروریسم اقتصادی و فعالیت های تخریبی علیه اقتصاد سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فارس الشهابی" امروز دوشنبه در گفتگو با رسانه ها تاکید کرد که هدف از این دادخواست، افشای اقدامات اردوغان و دولتش علیه تاسیسات صنعتی سوریه و اجبار آنها به پرداخت غرامت به خسارت دیدگان از این اقدامات در سوریه است.
وی تصریح کرد که طرف سوری برای اقامۀ دعوی، از وکلای بزرگ بین المللی استفاده خواهد کرد.
الشهابی گفت: سرمایه گذاران خارجی در بخش صنعت در حلب از جمله شرکت های فرانسه، متحمل خسارتی نشده اند و در معرض اقدامات تخریبی و تروریستی قرار نگرفته اند که این امر به نوبه خود مثبت ارزیابی می شود اما در  عین حال بیانگر آن است که برخی کشورها به صورت هدفمند، باندهای تروریستی را در سوریه حمایت و هدایت می کنند.
به نوشتۀ روزنامه الوطن سوریه، الشهابی افزود: این کشورها با حمایت همه جانبه از باندهای تروریستی، به آنها دستور می دهند که صنایع و تاسیسات سوری را هدف قرار دهند و در عین حال به تاسیسات و صنایع وابسته به کشورهای دیگر در سوریه نزدیک نشوند.
رئیس اتاق های بازرگانی و صنایع سوریه تاکید کرد: شواهد، حکایت از آن دارد که هدف قرار گرفتن تاسیسات و صنایع سوریه و سرقت از این تاسیسات، جنبه سیاسی داشته و به صورت گزینشی و هدفمند صورت گرفته است.
الشهابی در پایان بار دیگر از تمام کسانی که ادعا می کنند معارض واقعی هستند، خواست که با صدور بیانیه، این قبیل سیاست ها و اقدامات را محکوم کنند و به همه هواداران و پیروان خود دستور دهند در کنار مردم سوریه به مقابله با سرقت و اقدامات تروریستی بپردازند و از منافع ملی حمایت کنند.
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها