كشف يك كشتي حامل موشک در يمن

كشف يك كشتي حامل موشک در يمن
سه شنبه 10 بهمن 1391 - 13:27

یمن مقصد سلاح‌های مختلف از مبادی ناشناس و گاه آشنا شده است و پس از آنکه ترکیه دو محموله سلاح به این کشور فرستاد، منابع دولتی از کشف سومین محموله از این دست تسلیحات در آب‌های ساحلی آن خبر می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت كشور يمن از شناسايي و ضبط يك كشتي حامل سلاح شامل موشك‌هاي سطح به هوا در آب‌هاي سرزميني در درياي عرب خبر داد كه به صورت غير قانوني وارد شده بود.
بر اساس این گزارش؛ وزارت كشور يمن اعلام كرد كه "گارد ساحلي و نيروهاي امنيتي با همكاري نيروي دريايي آمريكا روز چهارشنبه يك كشتي حامل سلاح كه به طور غير قانوني وارد آب‌هاي سرزميني يمن در درياي عرب شده بود، شناسايي و توقيف کرد."
گارد ساحلي يمن از اين كشتي موشك‌هاي سطح به هواي دوش پرتاپ با قابليت هدف قرار دادن هواپيما هاي نظامي و مسافربري، مواد منفجره از نوع "سي 4" و وسايل مورد نياز براي ساخت بمب‌هاي محلي از جمله "كپسول انفجاري الكترونيكي و انفجار كنترل از راه دور" كشف كردند كه مي‌تواند با چسابدن بر روي يك خودرو مورد استفاده قرار گيرد.
در بيانيه وزارت كشور يمن آمده است: تحقيقات از هشت خدمه يمني اين كشتي براي پي بردن به منبع ارسال و مقصد اين سلاح ها ادامه دارد.
بنابر اين گزارش مقامات يمني جمعه گذشته نيز اعلام كرده بودند كه در بندر عدن (جنوب) يك محموله اسلحه معتلق به كشور تركيه را كشف و ضبط كرده‌اند كه شامل تفنگ خودكار و ديگر ادوات نظامي بود و در بسته‌هاي مواد غذايي جاسازي شده بود.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها