حزب مصری خواستار انحلال دولت شد

حزب مصری خواستار انحلال دولت شد
سه شنبه 10 بهمن 1391 - 19:53

العالم، قاهره - دبیرکل حزب سوسیالیست مصر ضمن رد فراخوان محمد مرسی رئیس جمهور برای گفتگو، خواستار انحلال دولت و محاکمه وزیر کشور شد.

"کریمه الحفناوی" درگفت وگو با شبکه خبری العالم، تاکید کرد: در شرایطی که خون مردم بی گناه به زمین ریخته شده است، نمی توان دم از گفت وگو زد. در این شرایط رئیس جمهور باید فورا کابینه را منحل و وزیر کشور را به عنوان مسئول حوادث اخیر محاکمه کند.
دبیرکل حزب سوسیالیست مصر، افزود: گفتگو اگرغیرعلنی و درباره موضوعی غیر از توقف خونریزی و یافتن راه حل برای نجات وطن باشد، بی معناست و مسلما تشکیل کمیته ای برای تعدیل قانون اساسی نمی تواند مانع اعمال خشونت بار کنونی باشد.
الحفناوی تنها راه حل ممکن در شرایط کنونی را تشکیل دولت نجات ملی بر شمرد و دلیل حوادث جاری را خفقان حاکم بر جامعه دانست.
وی با اشاره به این که با گذشت دو سال از انقلاب مصر هنوز عدالت اجتماعی محقق نشده است و ملیون ها نفر در اعتراض به خیابان ها ریخته اند و جوانان مصر از نبود یک دولت واقعی به خشم آمده اند، مدعی شد: دولت فعلی، شبه نظامیانی از اخوان المسلمین هستند که قصر الاتحادیه (کاخ ریاست جمهوری) را اشغال کرده و مردم را می کشند.
دبیرکل حزب سوسیالیست مصر، تصریح کرد: دو سال است که عاملان کشتار شهدای انقلاب مصر محکوم نشده اند. خفقان و خشونت باعث شده تا جوانان مصری هم با خشونت رفتار کنند.
29-10:43

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها