مخالفت آرژانتین با درخواست صهیونیستها درباره آمیا

مخالفت آرژانتین با درخواست صهیونیستها درباره آمیا
چهارشنبه 11 بهمن 1391 - 10:32

العالم - دولت آرژانتین درخواست رژیم صهیونیستی برای توضیح دادن درباره جزئیات توافق با ایران در پرونده آمیا را رد کرد.

"علی ‌اکبر صالحی" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و "هکتور تیمرمن" همتای آرژانتینی خود چند روز پیش در حاشیه اجلاس سران آفریقا در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی، با صدور بیانیه‌ای از توافق درباره تعیین چارچوب پیگیری پرونده آمیا خبر دادند.
به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بلافاصله پس از اعلام این توافق؛ وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ابراز شگفتی کرده و در بیانیه ای از آرژانیتن توضیح خواست.
صالحی و تیمرمن بعد از ظهر یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که طرفین پس از چند جلسه دیدار و گفتگو درسطح کارشناسان وزرای خارجه به توافق دست یافته اند.
رژیم صهیونیستی به این اکتفا نکرد و سفیر آرژانتین در سرزمین های اشغالی را فراخواند؛ صهیونیست ها معتقد بودند که این پرونده مستقیما به آنها ارتباط دارد، اما وزارت خارجه آرژانتین با رد ادعای رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد " دولت آرژانتین خود را ملزم به ارائه تحقیقات و توضیح دادن به اسرائیل نمی داند".
همچنین وزیر خارجه آرژانتین پس از دیدار با صالحی با خانواده قربانیان آمیا دیدار کرد و در این دیدار درخواست صهیونیست ها برای توضیح دادن را " اقدامی نامتناسب" دانست.
خانم کریستینا فرناندز کرشنر رئیس جمهور آرژانیتن نیز با حمایت از توافق صالحی - تیمرمن تاکید کرد که ایران در این پرونده تحقیقات از هیچ یک از قوانین اینترپل تخطی نکرده است.
در ژوئیه ۱۹۹۴ انفجار در مرکز همیاری یهودیان ۸۵ کشته و بیش از 200 مجروح برجای گذاشت.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها