کاوشگر "پیشگام" سعودی‌ها را هم غافلگیر کرد

چهارشنبه 11 بهمن 1391 - 12:56

رسانه‌های سعودی در حال نقل ادعاهای رژیم صهیونیستی به هدف کوچک جلوه دادن اقدام دانشمندان ایرانی در ارسال موفقیت آمیز موجود زنده به فضا هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه سعودی "الشرق الاوسط" که به نظر می آید مانند دیگران از اعلام خبر ارسال موفقیت آمیز کاوشگر "پیشگام" به فضا با موجود زنده غافلگیر شده، در خبری به نقل "دانشمندان" رژیم صهیونیستی نوشت؛ دانشمندان علوم فضایی این رژیم درباره درستی خبر موفقیت ایران در ارسال میمون به فضا، به عنوان مقدمه‌ای برای اعزام انسان به این مأموریت، تشکیک کردند.
این روزنامه سعودی در مطلبی با عنوان "تکذیب ارسال موشک به فضا"  به نقل از دانشمندان علوم فضایی رژیم صهیونیستی این دستاورد و موفقیت علمی ایران را "بازی رسانه ای" توصیف کرد.
الشرق الاوسط به نقل از "یتسحاق بن یسرائیل" رئیس آژانس فضانوردی رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: "قدرت بالای فناوری ایران نسبت به کشورهای جهان سوم شناخته شده است؛ ولی گام اخیر این کشور که گفته برای ارسال انسان به فضا انجام شده، درست نیست".
الشرق الاوسط نوشت: "ایران دو روز پیش از طریق شبکه عرب زبان "العالم" اعلام کرد که  توانسته کاوشگر پیشگام را با موفقیت پرتاب کند .. و این کاوشگر یک موجود زنده (میمون) را تا ارتفاع 120 کیلومتری به فضا فرستاد و محموله آن سالم به زمین بازگشت".
این نشریه سعودی مدعی شد: "اعلام این خبر از سوی ایران، نگرانی برخی محافل علمی غربی را برانگیخت و آنها در حال سخن گفتن از پیامدهای خطرناک نظامی این آزمایش هستند".
"طال عنبار" رئیس پژوهشکده صهیونیستی فیشر نیز دراینباره گفت: فعالیتهای ایران در زمینه فضا از سال 1998 شناخته شده است؛ ایران دستاوردهای مهمی را (در این زمینه) محقق کرده .. از جمله ارسال 3 ماهواره که آخرین آن دقیقا یک سال قبل بود .. ولی در آزمایش اخیر باید شرایطی فراهم می شد .. به همین دلیل نمی توان از یک عملیات فضایی سخن گفت.
هیاهوی تبلیغاتی و رسانه‌ای برای کم اهمیت دانستن ارسال موفقیت آمیز کاوشگر پیشگام، بیانگر غافلگیر شدن دشمنان از این دستاوردی است که دانشمندان و متخصصان ایرانی قبلا وعده انجام آن را داده بودند؛ و این دانشمندان اکنون توانستند با وجود تحریم‌ها یک گام دیگر برای ارسال انسان به فضا نزدیکتر شوند.

پربیننده ترین خبرها