اکثریت جدید در مصر

اکثریت جدید در مصر
چهارشنبه 11 بهمن 1391 - 14:04

نویسنده مصری گفت، اگر گروه اخوان المسلمين خواسته هاي تغيير را كه اكثريت جوانان مطرح مي كنند، ناديده بگيرد كاملا دچار اشتباه خواهد شد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم "عزالدين شكري فيشر" نويسنده مصري امروز (چهارشنبه) در مطلبی درباره ناآرامي‌هاي اخير  مصر نوشت: بحران در مصر، بیانگر خطرات بي توجهي به تغييرات اساسي در جامعه این کشور در دهه هاي اخير است، كه به سرنگوني رژيم حسني مبارك و به قدرت رسيدن گروه اخوان المسلمين منجر شد.
شکری فیشر در این مطلب خود در "فايننشال تايمز" تأکید کرد: اين تغييرات مانع از آن خواهد شد كه حكام جديد مصر استبداد رژيم سابق را در پيش بگيرند.
وي افزود، مرحله انتقالي در مصر تاكنون به منزله رقابت بين سه طرف يعني اسلامگرايان و در راس آنها گروه اخوان المسلمين و ليبرال ها و سران رژيم سرنگون شده مبارک است.
فیشر با اشاره به وعده‌های اخوان المسلمين قبل از انتخابات رياست جمهوري، خاطرنشان کرد: وعده هاي اين گروه درباره مشاركت در قدرت پس گرفته شده، و اكنون براي تسلط بر موسسه‌هاي كشور تلاش مي كند؛ كه این امر نگراني ليبرال ها را برانگيخته است.
فيشر تأکید کرد: واقعيت پيچيده تر از اين است .. سه چهارم ملت مصر كمتر از پنجاه سال هستند؛ و سن بيش از نيمي از آنها نيز كمتر از سي سال است .. اين اكثريت اکنون به عنصر محوري در عرصه سياسي تبديل شده، در حالي كه پيش از اين در اين عرصه حضور نداشت.
وي اظهار داشت: اين اكثريت داراي فرهنگ سياسي متفاوتي است و به اقدامات عملي گرايش دارد و از طرح‌ها و سخنان بي معنا و بي فايده سران سابق متنفر است.
این نويسنده تأکید کرد: گروه اخوان المسلمين شايد بتواند با ناديده گرفتن احزاب ليبرال به فعاليت خود ادامه دهد؛ اما اگر خواسته‌هاي تغيير را كه اكثريت جوانان مطرح مي كنند ناديده بگيرد؛ كاملا دچار اشتباه خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها