احداث شهرک جدید در کرانه باختری

احداث شهرک جدید در کرانه باختری
چهارشنبه 11 بهمن 1391 - 14:25

العالم - رژیم صهیونیستی، مراحل احداث شهرک جدیدی را نزدیک روستای جایوس در کرانه باختری آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "غصان حرامی" رئیس شورای روستای "جایوس" اعلام کرد: صبح دیروز (سه شنبه) تعدادی از شهرک نشینان با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی 7 اقامتگاه سیار و یک ایست بازرسی نظامی در اراضی فلسطینیان ایجاد کردند.
خبرگزاری فلسطینی "وفا" اعلام کرد، رژیم صهیونیستی در سال 2002 تلاش داشت تا دیوار حائل را از این منطقه عبور دهد، که فلسطینی ها موفق به تغییر مسیر دیوار شدند؛ پس از آن خانه های ساخته شده شهرک نشینان در این منطقه تخریب شد. اما از دیروز بار دیگر اشغال این منطقه در دستور کار صهیونیستها قرار گرفته، و حتی شهرک نشینان تاسیسات برق را در این منطقه نصب کردند.
همچنین یک روز پس از اینکه بولدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی چندین خانه را در روستای سلوان در شرق بیت المقدس ویران کردند، ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته در "فهیدانت" در حومه شمال شرق قدس که محل زندگی 200 خانوار فلسطینی است به ساکنان دستور تخلیه اجباری منطقه را دادند.
فهیدانت در غرب پایگاه نظامی "آناتوت" واقع شده است و بهانه تخلیه اجباری این منطقه نیز نزدیک بودن آن به پایگاه آناتوت اعلام شده است.
در سال 2007 صهیونیست ها یک دختر فلسطینی را در این منطقه به ضرب گلوله به شهادت رساندند و در سال 2011 نیز دختری دیگر به ضرب گلوله به شدت مجروح شد.
 

پربیننده ترین خبرها