کمک یک و نیم میلیارد دلاری برای آوارگان سوری

کمک یک و نیم میلیارد دلاری برای آوارگان سوری
چهارشنبه 11 بهمن 1391 - 17:15

کنفرانس بین‌المللی اهداکنندگان کمک به آوارگان سوریه امروز در کویت به کار خود پایان داد که در نتیجه آن، اعلام شد که کشورهای مشارکت کنند بیش از یک و نیم میلیارد دلار به آوارگان سوری کمک خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم در حالی که حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امورخارجه ایران در حاشیه کنفرانس بین‌المللی اهداکنندگان کمک به آوارگان سوری که با حضور 72 کشور و سازمان بین‌المللی در کویت برگزار شد، در نشستی خبری از کمک 200 میلیون دلاری تهران به مردم سوریه خبر داد، برخی از کشورهای دیگر نیز میزان کمک‌های خود را اعلام کردند.
بر اساس این گزارش، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت هر کدام 300 میلیون دلار به مردم سوریه به خصوص آوارگان این کشور کمک خواهند کرد اما هنوز مشخص نیست که ترکیه و قطر به عنوان دو کشور اصلی حامی تروریست‌ها و شورشیان مسلح سوری چه میزان به مردم و آوارگان این کشور کمک خواهند کرد.
گفته می‌شود عربستان سعودی در حالی از کمک 300 میلیون دلاری به آوارگان سوری خبر می‌دهد که این کشور تاکنون بیش از 15 میلیارد دلار به شورشیان مسلح کمک تسلیحاتی کرده و 10 میلیارد دلار نیز به ترکیه بابت ضرری که از بابت تجارت خود با سوریه کرده بود، هدیه داد.
کارشناسان مسایل اقتصادی با بیان اینکه عربستان، ترکیه و قطر با 45 میلیارد دلاری که به شورشیان دادند این کشور را برای 25 سال به عقب انداختند و زیربنای کشاورزی این کشور را از بین بردند، تاکید می‌کنند برخی از کشورها ممکن است از این کمک‌ها سوء استفاده کرده و صدها میلیون دلار دیگر به دست شورشیان مسلح برسانند.
یکی از نکات مهم در مورد آوارگان سوری حاضر در ترکیه این است که آنها بیشتر اعضای خانواده شورشیان مسلح هستند که به ترکیه رفته و هر روز وارد خاک سوریه شده و به نابودی زیرساخت های این کشور می پردازند.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها