معاذ خطیب عقب نشست؛ مذاکره می کنیم

معاذ خطیب عقب نشست؛ مذاکره می کنیم
چهارشنبه 11 بهمن 1391 - 17:26

العالم – "معاذ الخطیب" رئيس ائتلاف مخالفان سوريه - موسوم به ائتلاف دوحه - برای اولین بار آمادگي خود را براي مذاكره رو‌ در رو با حکومت سوریه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از شبکه فرانس 24، رئيس ائتلاف ملي مخالفان سوريه روز چهارشنبه اعلام كرد: آمادگی دارد تا با نمايندگان نظام حاكم سوريه به طور رو در رو در قاهره، تونس و يا استانبول مذاکره کند مشروط بر آن كه نظام سوريه 160 هزار سوري زنداني را آزاد كرده و به همه سوري‌هايي كه مدت گذرنامه‌هايشان به پايان رسيده گذرنامه جديد اعطا يا گذرنامه‌هاي آنها را تمديد كند.
الخطیب  در بيانيه‌اي كه در صفحه شخصي‌اش در پايگاه اجتماعي فيس‌بوك منتشر شد، اين نشست را مقدمه‌اي براي فراهم شدن زمينه جهت آغاز مرحله انتقال قدرت و پايان خشونت‌ها در سوريه اعلام کرد.
این سخنان در حالی بیان می شود که برخی گزارش ها حکایت از آن دارد ائتلافی که الخطیب رهبری آن را دارد به یک ائتلاف ورشکسته تبدیل شده و به تازگی سه تن از اعضای آن نیز از این ائتلاف جدا شده اند.
اظهارات الخطيب پس از آن بود كه اخضر ابراهيمي نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل طی سخنانی اعلام کرد: سوريه روز به روز در برابر چشم‌هاي جامعه جهاني در حال فروپاشي است.
وي با اشاره به این که از طريق رسانه‌ها آگاه شده كه نظام سوريه از مخالفان براي مذاكره دعوت کرده  و نخست وزير این کشور مسوول رسيدگي به اين مساله شده است، ادعا کرد هيچ اطميناني به نظام سوريه نيست!!!
ابراهيمي اخيرا در گزارش خود به شوراي امنيت در خصوص سوريه تاكيد كرده بود که این شورا بايد براي حل و فصل هر چه سريع تر بحران سوريه اقدام جدي اتخاذ كند.
بحران 23 ماهه سوریه تاکنون بیش از 60 هزار کشته بر جای گذاشته است؛ بحرانی که از سوی کشورهای غربی – عربی به ویژه آمریکا, عربستان، قطر و ترکیه به مردم سوریه تحمیل شده است.
تروریست های حمایت شده از سوی غرب و کشورهای عربی فکر می کردند که در مدت کوتاهی می توانند حاکمیت سوریه را ساقط و خود در آن کشور حاکم شوند ولی مردم و مسوولان سوریه با مقاومت 23 ماهه خود ثابت کردند که از کشور و عزتشان دفاع می کنند و زیر بار ظلم نمی روند.
 بحران ادامه دار و مقاومت ارتش و مردم سوریه، تروریست ها و مخالفان این کشور را واداشته که رویکرد جدیدی را در مقابل این کشور در پیش بگیرند و اظهارنظر اخیر نیز در همین راستا تلقی می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها