آل خلیفه ارزشی برای نظر مردم قایل نیست

آل خلیفه ارزشی برای نظر مردم قایل نیست
چهارشنبه 11 بهمن 1391 - 21:46

نماینده فراکسیون مستعفی الوفاق در مجلس بحرین با تاکید بر این که بحران بحرین درصورت قرار گرفتن مردم در منشاء قدرت و حاکمیت حل می شود، گفت: رژیم آل خلیفه از زمان استقلال بحرین تاکنون حق مردم را در تعیین سرنوشتشان به رسمیت نشناخته است.

"جواد فیروز"  در گفت و با خبرنگار شبکه العالم اظهار داشت: مردم بحرین از هر راه حلی برای برون رفت کشور از بحران استقبال می کند به شرط آن که مردم به عنوان منشا قدرت و حاکمیت، در یک همه پرسی، نظام مورد پسند خود را انتخاب کنند و پارلمانی منتخب در کشور شکل گیرد.
نماینده فراکسیون مستعفی الوفاق در مجلس بحرین، تاکید کرد: تفکر حاکم بر رژیم آل خلیفه از زمان استقلال بحرین تاکنون تغییر نیافته و این رژیم به هیچ وجه حاضر نشده حق مردم را در تعیین سرنوشت خود به رسمیت بشناسد.
به گفته فیرور، رژیم آل خلیفه بر تمام نهادهای سیاسی و مراجع تصمیم گیری چیره شده و راه را به روی مشارکت مردم بسته است.
نماینده سابق مجلس بحرین با انتقاد از فراخوان پادشاه بحرین برای گفت وگو با انقلابیون خاطر نشان کرد: رژیم آل خلیفه بحران بحرین را ناشی از اختلاف گروه ها می داند و ادعا می کند که حل اختلاف گروه ها به حل بحران کشور منجر می شود اما چنین ادعایی به مثابه شانه خالی کردن از مسئولیت و نادیده گرفتن اصل مشکل است.
وی با با بیان اینکه از زمان استقلال بحرین تاکنون مشکل مردم، با خود رژیم بوده است، یادآور شد: بر همین اساس بود که احزاب مخالف رژیم، چندین بار پای مذاکره با آل خلیفه نشستند و تاکید کردند که اگر پاره ای از تغییرات پذیرفته شود و مردم منشا قدرت و حاکمیت دانسته شوند، مخالفان حاضرند مشروعیت نظام آل خلیفه را به رسمیت بشناسند و این در حالی است که چنین مسائلی در قانون اساسی سال 1973 و همچنین قانون اساسی سال 2002 به عنوان اصلی ثابت در قانون اساسی پذیرفته شده بود.
فیروز در ادامه تصریح کرد: تا وقتی که رژیم حاکم به طور واضح و آشکار مردم را منشا قدرت و حاکمیت نداند نمی توان اطمینان حاصل کرد که طرح های ارائه شده از سوی حکومت اعم از گفت وگو به راه حلی واقعی منجر شود.
وی تاکید کرد: مشکلات بحرین فقط از طریق گفت وگوی رژیم آل خلیفه و مردم حل می شود و برگزاری گفت وگو با محوری غیر از این، در واقع تلاشی برای شانه خالی کردن از بار مسئولیت خواهد بود.
نماینده فراکسیون مستعفی فراکسیون الوفاق مجلس بحرین در ادامه تعیین راهکاری درست به منظور برگزاری گفت وگوی موفق را خواستار شد تا امکان دستیابی به نتایج ملموس از طریق ایجاد جدول زمان بندی برای گفت وگو و تعیین موضوع مشخص برای آن با در نظر گرفتن ضمانت اجراهایی جهت اجرایی شدن دستاوردهای گفت وگو حاصل شود.
وی بیان داشت: تاکنون چندین بار برای مخالفان ثابت شده که رژیم آل خلیفه در زمینه گفت وگو فاقد جدیت لازم است و حتی حاضر نیست مسائل مرتبط به حقوق بشر نظیر توصیه های کمیته حقیقت یاب بسیونی یا کمیته حقوق بشر سازمان ملل را حل و فصل کند.
نماینده سابق مجلس بحرین فاش کرد که رژیم آل خلیفه همچنان از سیاست "هر چه می خواهید بگویید و ما هر کاری بخواهیم می کنیم" در اداره امور کشور استفاده می کند و این سیاست حتی در مجلس نمایندگان نیز اجرا می شود.
30-13:41
26
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها