مخالفان سوری خواستار مذاکره با حکومت هستند

مخالفان سوری خواستار مذاکره با  حکومت هستند
چهارشنبه 11 بهمن 1391 - 21:52

ژنو (العالم) – مخالفان حکومت سوریه در نشست خود در ژنو سوییس، مذاكره مستقيم با مسئولان سوري را با هدف تدوين طرح كاري سياسي با مشاركت همه گروه هاي داخلی خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از ژنو، این نشست به منظور بررسي افق هاي اصلاحات سياسي در سوریه و مخالفت با هرگونه دخالت نظامي در این کشور برگزار گردید و در نتیجه آن بيانيه اي موسوم به بيانيه ژنو صادر شد كه مهم ترين نتيجه آن تشكيل دو كميته قطب دموکراتیک مدنی و دیگری تشکیل کمیته هماهنگی با موسسات بین المللی برای حفظ اهداف انقلاب ذکر شده است.
بر اساس این گزارش وظیفه كميته قطب دموكراتيك مدنی، برقراري ارتباط بین همه گروه هاي مخالف سوري و همچنین وظیفه كميته هماهنگي، ارتباط مخالفان با همه مؤسسات بين المللي براي حفظ اهداف آنچه که آنها انقلاب می گویند، است.
به اعتقاد ناظران، نتایج این نشست نشان می دهد که مخالفان آشکار خواستار شروع گفتگوي سياسي با هدف ايجاد تغييرات مسالمت آميز در سوریه هستند.
در دومين و آخرين روز از این نشست بين المللي "محمود جديد" نماينده حزب دمكراتيك بعث سوریه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، گفت: ما در حزب دموكراتيك بعث بر اين باور هستيم كه راه حل سياسي، راه درست براي نجات سوريه است كه بر اساس آن بايد مرحله انتقالي با تشكيل دولت وحدت ملي با مشاركت مخالفان و موافقان دولت تشكيل شود و فرد نخست وزير از مخالفان باشد تا اعتماد به دولت و اعتبار آن افزايش يابد و بتواند به راه حل هاي درست براي سر وسامان دادن به اوضاع دست پيدا كند.
"فيصل جلول" كارشناس مسائل سياسي سوريه نیز در حاشیه این نشست در گفت وگو با خبرنگار شبكه خبري العالم ، گفت: حل بحران سوريه نه تنها به ضرر بشار اسد نیست بلکه به نفع اوست و ما تلاش مي کنیم  تا پس از دو سال جنگ و درگيري در سوريه، اوضاع بحراني اين كشور را حل و فصل کنیم.
در بیانیه نشست ژنو(1)  همچنین درباره تشكيل نشست ژنو دو به منظور تهيه طرحي سياسي با اهداف دقيق و مشخص تاكيد شده که بايد دولت انتقالي با اختيارات كامل و با هدف برگزاري انتخابات مجلس و رياست جمهوري با نظارت بين المللي تشكيل شود اما از نظر كارشناسان اين مساله ، بدان معناست كه گفت وگو با همه شركاي سياسي از جمله نظام سوریه، حتمي است.
در این بیانیه همچنین در رابطه با بازسازي سوريه و تامين نيازهاي شهروندان این کشور و توقف خشونت ها و هرگونه دخالت خارجي در امور سوريه مخالفت شده است.
tt-30-10:32 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها