فساد حاکمان عامل افزایش خسارات سیل در عربستان

فساد حاکمان عامل افزایش خسارات سیل در عربستان
پنج‌شنبه 12 بهمن 1391 - 10:32

العالم - کارشناس سیاسی عربستانی تاکید کرد که تکرار خسارات جانی و مالی سیل در نشانگر ناکارآمدی رژیم آل سعود ، اختلاس در اموال عمومی و شکست فعالیت ها برای پیشگیری از ویرانی ناشی از این رویداد طبیعی است.

" فواد ابراهیم " پژوهشگر سیاسی عربستانی و ازمخالفان رژیم آل سعود در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: تکرار پدیده وارد آمدن خسارت براثر سیل نشان دهنده بی توجهی دولت و بیهوده بودن تشکیل کمیته ها و همچنین حاکمیت گروه های فاسد بر امور کشور است.
وی افزود: پرسنلی گمارده شده برای رسیدگی به این موضوع، به بخشی از عملیات فساد بزرگ در کشور تبدیل شده اند و علاوه بر آن انتقال فاجعه از یک شهر به شهر دیگر نشان دهنده گسترش و رواج فساد در شهرها و استان های مختلف بوده و رژیم حاکم وظیفه سرپوش نهادن بر این فساد را به عهده دارد.
کارشناس سیاسی عربستانی تاکید کرد: فساد از طریق بستن قراردادهای مشکوک میان شاهزاده ها و شرکت ها و رد و بدل شدن رشوه جریان می یابد و این روند به زیرساخت های کشور آسیب می رساند و در نهایت شهروندان تاوان آن را می پردازند.
وی افزود: فساد، موجب سوء اجرا و برنامه ریزی شده واساسا در عربستان هیچ نهادی برای بازخواست یا حسابرسی از مفسدان وجود ندارد. از سوی دیگر نظام حاکم قانونمند نیست تا زمینه محاکمه گروه هایی را فراهم کند که چندین دهه است در فساد دست دارند.
این فعال سیاسی مخالف رژیم آل سعود با اشاره به اینکه محاکمه ها و مجازات های گاه گاه مفسدان نیز فقط شامل برخی قربانیان ساده می شود و هیچگاه کار به محاکمه دانه درشت ها نمی رسد، افزود : تاوان این مساله گریبان شهروندانی را می گیرد که جان خود را به سبب فساد حاکم بر نظام از دست می دهند. این مشکل تا وقتی که نظام محاسبه و بازخواست وجود نداشته باشد، ادامه خواهد یافت.
ابراهیم ، شاهزادگان خاندان حاکم را لایه زیرین فساد در عربستان دانست و تاکید کرد که این افراد از پست های اداری و سیاسی خود به طور آشکار سوء استفاده کرده و تحت عناوین مختلف سعی می کنند از زیر بار مسئولیت و محاسبه شانه خالی کنند.
سیل در منطقه تبوک اخیرا موجب وارد آمدن خسارات جانی و مالی گسترده ای به ساکنان منطقه شد.
شهروندان عربستانی در سایت های اجتماعی به انتقاد از ناکامی های مکرر رژیم آل سعود در رسیدگی به هدایت آب های سطحی پرداختند که هر ساله ده ها تن از مردم را به ویژه در ریاض و جده به کام مرگ می برد.
30-17:39
26
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها