ادامه مخالفت ریاض با بازگشت مصطفي كامل به مصر

ادامه مخالفت ریاض با بازگشت مصطفي كامل به مصر
پنج‌شنبه 12 بهمن 1391 - 13:07

العالم - فعالان عربستاني تصاوير "عبدالعزيز مصطفي كامل "متفكر و انديشمند اسلامي مصري را روي شبكه هاي اجتماعي منتشر كردند كه جلوي سفارت مصر در شهر رياض در اعتراض به ممنوعيت بازگشت به كشورش تحصن كرده است.

مسئولان سعودي از خروج عبدالعزيز كامل از عربستان و بازگشت به كشورش منع كرده اند.
عبدالعزيز مصطفي كامل 57 ساله از علماي الازهر و عضو سابق شوراي سردبيري مجله اسلامي البيان در سال 2009 ميلادي بازداشت و به مدت بيش از دوسال در زندان الحاير در شهر رياض زنداني بود؛ بدون اينكه تفهيم اتهام شده يا به دادگاه ارجاع شود و مسئولان سعودي علت بازداشتش را اعلام كنند.
مسئولان سعودي بعد از بازداشت كامل در ماه مه سال 2011 ميلادي، از بازگشت وي به مصر جلوگيري و شرط كردند كه وي بايد تنها بعد از موافقت وزارت كشور عربستان به كشورش سفر كند؛ اما او بيش از يكسال و نيم است كه در اقامت اجباري عربستان به سرمي برد و راهكاري براي حل مشكل ممنوعيت بازگشت به كشورش نمي يابد.
عبدالعزيز كامل بيمار و يك پاي وي به ميزان 100 درصد و پاي ديگرش به ميزان 80 درصد فلج است و توانايي حركت كردن ندارد و نياز به كسي دارد كه به وي كمك كند و از مشكلات قلبي نيز رنج مي برد.
مادرش درگذشته براي ملاقات با وي در زندان سعودي به عربستان سفر كرد؛ اما در همين كشور درگذشت. تلاش هاي زيادي از طرف خانواده مصطفي كامل براي ميانجيگري يا درخواست بخشش از وزارت كشور به منظور اجازه بازگشت به مصر صورت گرفت خصوصا كه وضعيت جسماني وي وخيم است؛ اما اين تلاش ها تاكنون نتيجه نداده است.
دكتر عبدالعزيز كامل نويسنده ميانه رو اسلامي و ناظر پايگاه اينترنتي "لواء الشريعه" ، مدرك فوق ليسانس خود را در رشته در شريعت اسلامي از دانشگاه محمد بن سعود در رياض عربستان دريافت كرد و در دانشگاه الازهرشريف مصر به درجه دكترا نائل شد.
او استاد مدعو سابق دانشگاه ملك سعود بود و بعد از آن به نوشتن در مجلات اسلامي پرداخت و تاليفات و مقالات مختلفي دارد.
نبرد اصول بين اسلام و ليبراليسم ، آمريكا و اسرائيل ...گره خون، سكولارها و فلسطين، "سكولاريسم؛ امپراطوري نفاق" و "60 سال شكست و بعد از آن چيست؟" از جمله كتابهاي كامل به شمار مي رود.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها