خشم عراق از دخالت های " پلید " قطر

خشم عراق از دخالت های
پنج‌شنبه 12 بهمن 1391 - 14:34

العالم - مقام های عراقی از دخالت مکرر قطر درامور داخلی کشورشان به تنگ آمده و آن را عملکرد " پلید " دوحه توصیف کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " مفید البلداوی " نماینده ائتلاف دولت قانون ( ائتلاف حاکم) اعلام کرد: قطر نقش و برنامه هایی پلیدی را درعراق ایفا می کند و با حمایت مالی و لجستیکی از طریق کردستان و سوریه، در پی رساندن عناصر تروریستی به استان های الانبار و نینواست.
وی افزود: برنامه های خارجی قطر برای همه شناخته شده و آشکار شده و این کشور در یک لابی مشترک با ترکیه به دنبال اجرای نقشه هایی مشکوک در منطقه است.
البلداوی سپس تاکید کرد که دولت عراق و وزارت خارجه باید اسنادی که از دخالت آشکار قطر در اختیار دارد را به سازمان ملل ارائه دهد، زیرا اکنون قطر پا را از گلیم خود فراتر گذاشته و دخالت در تظاهرات را در دستور کار قرار داده است.
بحران سیاسی عراق با شکل گیری تظاهرات در استان های نینوا، الانبار و صلاح الدین شدت گرفته است. تظاهر کنندگان صدور قانون عفو عمومی، لغو قانون عدالت و بازخواست ( قانون ریشه کنی حزب بعث سابق ) و همچنین لغو ماده 4 تروریسم و علاوه بر آن آزادی زندان بازداشت شده به اتهام ارتکاب جنایت های تروریستی را خواستارند.
اقدام نیروهای امنیتی در تیراندازی به برخی از تظاهرکنندگان در منطقه الفلوجه در جمعه گذشته، ابعاد تازه ای به این بحران بخشید و به کشته و زخمی شدن چندین تن منجر شد.
26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها