شاهزاده خانم شكنجه گر در بحرين محاکمه می شود

شاهزاده خانم شكنجه گر در بحرين محاکمه می شود
پنج‌شنبه 12 بهمن 1391 - 16:18

"نوره بنت ابراهيم آل خليفه" شاهزاده بحريني،به اتهام شكنجه دو پزشك و یک شاعر زن در جريان اعتراضات مسالمت آمیز مردم در سال 2011 محاكمه مي شود.

به گزارش روز پنجشنبه پايگاه خبري شبكه العالم "نواف حمزه" رييس واحد بازجويي دادستاني بحرين اعلام کرد: نوره همچنین به طور جداگانه درباره شكنجه فيزيكي خانم آيات القرمزي شاعر و فعال معارض بحريني در دوره بازداشت محاكمه خواهد شد. وي "زهره السماك" و "خلود الدرازي" از ديگر فعالان مخالف بحريني را به زور و تهديد به اعتراف به جنايت وادار كرده است.
در حالی که مردم بحرین امیدی به عدالت دستگاه قضایی ندارند و نهادهای مدافع حقوق بشر نیز درباره نحوه محاکمه بسیاری از انقلابیون معترض هستد، افکار عمومی به روند محاکمه شاهزاده بحرینی خوش بین نیست.
وكيل مدافع السماك تأکید کرد: شكنجه در ماههاي مارس و آوريل 2011 و هنگام اعتراضات مسالمت آميز مردم و درخواست آنها براي تغييرات دموكراتيك در بحرين بود، صورت گرفته است.    
فريد غازي وكيل نوره نيز خاطرنشان كرد: موكلش همه اتهامات وارده را رد مي كند.
بر اساس یکی از تحقيقات مستقل، 35 تن در جريان انقلاب مردمي مسالمت آميز كشته شدند، اما انقلابیون بحرین اين رقم را بيش از 80 نفر مي دانند. دولت اين ارقام را رد كرده و گروههاي معارض را به ارتباط با خارج متهم مي كند.
رسانه هاي گروهي اعلام كردند: نوره 29 ساله يكي از اعضاي خاندان حاكم است كه در دستگاههاي دولتي داراي سمت است.
وكيل این شاهزاده اعلام كرده كه وي در زمان آغاز اعتراضات بحرين در سال 2011 در واحد مبارزه با مواد مخدر پليس خدمت مي كرده؛ اما پس از آن به اداره اي ديگر منتقل شده است.
"سميره رجب" وزير اطلاع رساني بحرين گفت كه نوره به خاطر دو پرونده محاكمه مي شود.
فريد غازي وكيل نوره نيز اظهار داشت: محاكمه اين شاهزاده بحريني به خاطر موضوع دو پزشك در نوامبر 2012 آغاز شد و جلسه بعدي آن سوم فوريه 2013 برگزار خواهد شد.
ريم خلف وكيل مدافع القرمزي گفت: محاكمه نوره به اتهام ضرب و جرح القرمزي ژوئن 2012 آغاز شد و جلسه بعدي آن هفتم فوريه 2013 برگزار مي شود.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها