اذعان وزیر سعودی به فقر عربستانی ها

اذعان وزیر سعودی به فقر عربستانی ها
پنج‌شنبه 12 بهمن 1391 - 19:33

وزير اقتصاد و برنامه ريزي عربستان اذعان كرد، در اين كشور مردم در خانه هايي نامناسب با شان يك شهروند عادي زندگي مي كنند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، در پي انتقاد شديد رسانه ها از اظهارات "محمد الجاسر " وزير اقتصاد و برنامه ريزي عربستان مبني بر خانه دار بودن 60 درصد از جمعيت اين كشور، وي امروز (پنج شنبه) در توجيه اظهارات دروغين خود گفت: البته برخي از خانه هايي كه مردم در آن ها ساكن هستند، مناسب زندگي نيستند و بايد آن ها را با مسكن مناسب جايگزين كرد.
كارشناسان، بازار مسكن و املاك رياض را نابسامان ارزيابي مي كنند كه از مشكلات بسیاری از جمله كمبود شديد عرضه در مقابل تقاضا، افزايش مستمر اجاره بها، مضاربه بر سر زمين هاي ناكارامد، مدت طولاني صدور مجوز و مهم تر از همه ناتواني مالي اقشار نيازمند به مسكن رنج مي برد.
"ميدل ايست آنلاين" به نقل از يك كارشناس مطبوعاتي عربستاني، با تاكيد بر افزايش فقر و نابساماني در این کشور كه به دلیل صادرات نفت يكي از ثروتمندترين كشورهاي جهان به شمار مي رود، خاطر نشان كرد: فقر و نابساماني در اين كشور به سبب عدم توزيع عادلانه ثروت از خط قرمز فراتر رفته است.
" خلف الحربي" تاكيد كرد كه 60 درصد از مردم عربستان زير خط فقر به سر مي برند و در حالي كه درآمد سرانه سالانه عربستان 1500 ميليارد ريال است، و هر كارمند عربستاني به طور متوسط ماهانه 1500 ريال حقوق مي گيرد.
مردم عربستان بر اين باورند كه تلاش هاي دولت براي حل مشكل مسكن سال‌ها طول خواهد كشيد و همين مساله سبب حاكميت فضاي يأس بر مردم شده است.
بر پايه اين گزارش، تقاضاي مسكن غالبا از سوي دارندگان درآمدهاي پايين و متوسط مطرح مي شود اما اين افراد ماهانه كمتر از هشت هزار ريال حقوق مي گيرند؛ و با اين حقوق اندك نمي توانند براي تهيه مسکن از بانك ها وام بگيرند؛ اين در حالي است كه اين افراد بخش اعظم حقوق خود را برای پرداخت اجاره بهاي مسكن صرف مي كنند كه انتظار مي رود در سال جاري شاهد هفت تا 10 درصد افزايش باشد.
26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها