حمله به سوریه با هماهنگی قطر و ترکیه

حمله به سوریه با هماهنگی قطر و ترکیه
جمعه 13 بهمن 1391 - 11:34

العالم، دمشق - كارشناس سوری امور راهبردي، با تاکید بر این که حمله هوایی رژیم اشغالگر به سوریه با هماهنگی آمریکا، ترکیه و قطر انجام گرفته است، این حمله را نشانه شکست جبهه ضد سوری دانست.

"سليم حربا" در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم، بحران سوریه را جنگ نیابتی اسرائیل و آمریکا دانست و گفت: پس از شکست طرح‌هاي نظامي و تروريستي براي براندازي نظام حاكم، اسرائیل مستقیماً به خاک سوریه حمله کرد.
تحلیلگر سوری افزود: آغاز فرايند سياسي در سوريه دشمنان را در تنگنا قرار داده و رژيم صهيونيستی پس از شكست در جنگ غزه و برگزاري انتخابات ناموفق، با سردرگمي سياسي مواجه است.
حربا با اشاره به این که حمله اسرائیل هیچ دستاوردی برای این رژیم نداشت، تصريح كرد: رژيم صهيونيستی با همكاري دستگاه‌هاي اطلاعاتي آمريكا، تركيه و قطر در نشست 10 روز پیش تل آویو برای این حمله برنامه ریزی کرده بودند و کاخ سفید هم چراغ سبز نشان داده بود.
كارشناس سوری افزود: رژيم صهيونيستی بارها تلاش كرده بود به افراد مسلح كمك كند تا بر مراكز تحقيقاتي سوريه تسلط يابند، اما موفق نشد و در نهايت خود مستقيماً به سوریه حمله کرد.
وي خاطرنشان كرد: اين تجاوز نشان‌دهنده شكست واقعي تلاش‌هاي نظامي، امنيتي و سياسي در سطح منطقه و بين‌المللی است.
به گفتۀ سليم حربا، سوريه پاسخ به اين تجاوز در زمان و مكان لازم و با تاكتيك و شيوه مناسب در سطح دريايي، زميني يا هوايي را حق خود مي‌داند.
وي با بيان اين كه اين تجاوز محور مقاومت را هدف گرفته است، تاكيد كرد: سوريه يا خود به طور مستقيم پاسخ این اقدام را خواهد داد و يا متحدان آن اين تجاوز را بي‌پاسخ نخواهند گذاشت.
حربا درباره ادعاها و جريان‌سازي رسانه‌اي رژيم صهيونيست درباره حمله به کاروان حامل موشک در نزدیکی مرز سوریه و لبنان، گفت: اين جريان‌سازي‌ها و ادعاها چه بسا با هدف زمينه‌سازي و فراهم‌كردن پوشش رسانه‌اي براي حمله به برخي نقاط قدرت مقاومت در سطح نظامي، رهبري يا زيرساخت‌هاي آن  آغاز شده است.
وي هشدار داد كه پاسخ سوريه به این تجاوز بسيار شديد خواهد بود، زيرا بسياري از اهداف نظامي و تحقيقاتي رژيم صهيونيستي، مانند دانشگاه تحقيقاتي و صنعتي«تخنيون»، در حيفا، يا مركز صنايع هوايي «تاعا»، شرکت نظامی «رافائل»، «تاديرا» يا نيروگاه هاي هسته‌اي دیمونای اسرائیل در تيررس آتشبار سوريه قرار دارد.
31-17:43
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها