اخراج دوبارۀ پزشکان بحرینی به خاطر مداوای مجروحان

اخراج دوبارۀ پزشکان بحرینی به خاطر مداوای مجروحان
جمعه 13 بهمن 1391 - 12:41

العالم - وزارت بهداشت بحرین، 7 پزشک و یک پرستار را به دلیل مداوای مجروحان تظاهرات مسالمت آمیز و دموکراسی خواهانه، از کار برکنار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حکم انفصال از خدمت 5 پزشک دیگر نیز صادر گردیده، اما هنوز به آنها ابلاغ نشده است. این 5 تن که از بازداشت شدگان تظاهرات اخیر هستند، حکم های صادره را ظالمانه توصیف کردند.
"نادر دوانی" متخصص کودکان که از اخراج شدگان اخیر است، گفت: ما را از فعالیت منع کرده اند در حالی که مزایای خود را دریافت نکرده ایم. من بیش از سی سال در وزارت بهداشت خدمت کرده ام و در کمتر از یک دقیقه با یک نامه کوتاه، بدون اشاره به جزئیات ونتایج این تصمیم و سرنوشت شغلی من، خدمتم به پایان رسیده و هیچ یک از مسئولان  نیز در این باره به ما توضیحی نداده اند.
وی به پایگاه خبری "الوسط" بحرین گفت: در نامه انفصال از خدمت، به مزایای پرداخت نشدۀ ما یا اقداماتی که باید انجام دهیم و یا نهاد ویژه ای که پزشکان باید بدان مراجعه کنند، هیچ اشاره ای نشده است، از این رو  پزشکان در صدد شکایت از وزارت بهداشت هستند.
دوانی با انتقاد از عدم پاسخگویی وزارت بهداشت و کمیته ملی صدور پروانه پزشکی و سازمان نظام پزشکی، گفت: پزشکان چندین بار برای تمدید مجوز پزشکی خود به این دو مرکز مراجعه کرده اند که البته هیچ نتیجه ای نداشته است.
از سوی دیگر، مخالفان و گروه های انقلابی با انتقاد از صدور حکم انفصال پزشکان، این تصمیم را سیاسی توصیف کرده و افزودند: رژیم همان روش دو سال پیش خود را دنبال می کند و همه نهادهای دولتی را به نهادهای امنیتی - پلیسی سرکوبگر تبدیل کرده و با مجازات مخالفانی که دارای مواضع و دیدگاه های ضد رژیم هستند، آشکارا حقوق شهروندان را نقض می کند.
پزشکانی که به اتهام مداوای مجروحان انقلاب بازداشت شده بودند، همچنان در حبس به سر می برند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها