فراخوان محکومیت شیخ وهابی و حمايت از كودكان عربستان

فراخوان محکومیت شیخ وهابی و حمايت از كودكان عربستان
جمعه 13 بهمن 1391 - 14:34

در پی تبرئۀ شیخ وهابی از اتهام قتل عمد دختر 5 سالۀ خود، فراخوان اينترنتي به منظور حمايت از حقوق كودكاني كه در عربستان مورد آزار و اذيت قرار مي گيرند، آغاز شد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، منال شريف كه اين فراخوان را به راه انداخته، در اين باره اعلام كرد: اين اقدام به منظور جلوگیری از پایمال شدن خون كودك پنج ساله عربستانی صورت مي گيرد كه از سوي والدينش مورد شكنجه قرار گرفت و به قتل رسید.
قاضي دادگاهي در عربستان "فيحان الغامدي"، مبلّغ وهابی سعودي را از اتهام قتل عمد فرزندش تبرئه؛ و تنها به پرداخت ديه كودك مقتول محكوم كرده است.
صدور اين حكم در رسانه ها و محافل اجتماعی عربستان بازتاب گسترده اي داشته و مادر اين كودك نيز خواستار تجديد نظر در اين حكم شده است.
در همين حال دكتر سهيله زين العابدين، عضو انجمن حقوق بشر عربستان سعودي، گفت: فيحان الغامدي مدعی است که به علت «مشكوك شدن به  رفتارهاي دخترش» او را به قتل رسانده است.
وي با طرح اين سوال كه «چگونه انسان به رفتارهاي كودك پنج ساله مشكوك مي شود؟» گفت: پاك و بي‌گناه بودن اين دختر به اثبات رسيده است و ما درباره اين جنايت زشت ساكت نخواهيم ماند.
وي در گفتگو با روزنامه سعودي «سبق» از موسسه عالي قضايي و دانشگاه شريعت خواست، ضمن تلاش برای تصحيح مفاهيم برداشت شده از آيات قرآن كريم درباره زنان، احكام، خانواده و روابط اعضاي خانواده و زن و شوهر، در برنامه‌هاي درسي خود تجديد نظر كنند و به اجتهادهاي سست و ضعيف فقهاي سعودي كه با  استناد به احاديث ضعيف صادر مي شود، اعتماد نكنند.
گفتنی است، "فیحان الغامدی" مبلّغ وهابی عربستانی دو ماه پیش به اتهام شکنجه و قتل "لمی" دختر 5 سالۀ خود دستگیر شد، اما دادگاه عربستان وی را از اتهام قتل عمد تبرئه و تنها به پرداخت دیه محکوم کرد.
آثار سوختگی شدید و شکستگی دست و جمجمه در زمان انتقال "لمی" به بیمارستان مشاهده شده بود و وی بر اثر شدت جراحات جان سپرد.
مادر "لمی" که همسر اول فیحان الغامدی است، او و همسر دومش را به شکنجه و قتل عامدانۀ دخترش متهم می داند و درخواست تجدید نظر در این حکم را دارد.
 

پربیننده ترین خبرها