ارتش آزاد به جنگ "النصره" می رود؟

ارتش آزاد به جنگ
جمعه 13 بهمن 1391 - 15:25

العالم - رهبر سلفی های اردن از احتمال درگیری ارتش آزاد سوریه با عناصر مسلح جبهه النصره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رهبر سلفی های اردن که خود مشوّق نفوذ افراد مسلح به سوریه است، روز گذشته در گفت وگو با خبرگزاری رویترز پیش بینی کرد که در صورت فروپاشی نظام سوریه، امکان درگیری عناصر مسلح جهادی با یکدیگر وجود دارد.
محمد شلبی که به "ابوسیاف " شهرت دارد، اظهار داشت: افرادی که در گروه هایی مانند جبهه النصره مبارزه می کنند و آمریکا نام آنها را در لیست سازمانهای تروریستی وارد کرده است، پیشنهاد پیوستن به ارتش آزاد سوریه را رد کرده اند.
وی افزود: در صورت فروپاشی نظام سوریه، ارتش آزاد سوریه یا عناصر آن که با دیدگاه های جبهه النصره مخالف هستند، فورا از گروه های مسلح می خواهند تا خلع سلاح شوند؛ در این صورت درگیری هایی به وجود خواهد آمد و تلفات زیادی نیز به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: مقامات اردنی تلاش می کنند تا از خروج جوانان اردنی از مرزها و پیوستن به درگیری ها بر ضد ارتش سوریه جلوگیری کنند.
وی که در شهرکویری معان واقع در 160 کیلومتری جنوب امان سکونت دارد و در سال 2002 در درگیری های  نیروهای امنیتی شرکت کرد.
ابوسیاف به دلیل فعالیت های مرتبط با سلفی ها به مدت 10 سال در حبس بوده است؛ اما هیچ توجهی به شرایط خود که تحت نظر است، نشان نمی دهد. این گفت وگو هفته پیش در خودروی وی و در برابر دادگاه امنیت دولت در پایتخت اردن انجام شد.
گفتنی است هم اکنون دست کم 350 سلفی اردنی با نیروهای ارتش سوریه می جنگند و 25 نفر از آنان نیز تاکنون کشته شده اند.
ابوسیاف افزود: حدود 50 شهروند اردنی پیش از این که وارد سوریه شوند بازداشت شده اند وهم اکنون برخی از آنها در دادگاه امنیت محاکمه می شوند.
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها