مخالف سوری:

سقوط حکومت سوریه به نفع هیچ کس نیست

سقوط حکومت سوریه به نفع هیچ کس نیست
جمعه 13 بهمن 1391 - 18:33

دمشق (العالم)- نایب رئیس هیئت هماهنگی مخالفین حکومت سوریه گفت: در زمان کنونی همه طرف های درگیر در سوریه به این نتیجه رسیده اند که سقوط دولت اسد به نفع هیچ یک از طرف ها نیست.

"خالد عیسی" روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العام، اظهارات "معاذ الخطیب" (رئيس ائتلاف موسوم به ائتلاف ملي مخالفان سوريه - ائتلاف دوحه) درباره مذاکره با دولت بشار اسد را زمینه ساز توافق میان گروه های مخالف دانست.
وی تاکید کرد: در مدت کوتاهی که معاذ الخطیب عهده دار مسئولیت ائتلاف موسوم به ائتلاف ملي مخالفان سوريه شده است، از مسائل پشت پرده روابط بین الملل آگاهی یافته و به این باور رسیده که راهکار نظامی در بحران سوریه بی نتیجه بوده و ساختار ائتلاف کنونی به گونه ای است که نمی تواند از طریق نظامی اهداف مورد نظر را محقق سازد، اظهار داشت: بسیاری از مخالفان حکومت سوریه نیز همانند الخطیب به این نتیجه رسیده اند که جنگ و خونریزی، مخالفان سوری و گروه ها مسلح را به اهدافشان نخواهد رساند.
عیسی در ادامه از عملکرد برخی کشورهای منطقه بویژه قطر، عربستان و ترکیه در حمایت از راهکار نظامی و پشتیبانی گروه های مسلح در سوریه انتقاد کرد و گفت: این کشورها در حقیقت برای تحقق اهداف خود، تضعیف سوریه و ازهم گسیختگی بافت ملی این کشور تلاش می کنند که خطیب نیز این حقیقت را دریافته است.
نایب رئیس هیئت هماهنگی مخالف سوری تاکید کرد که ائتلاف مخالفان سوری، از جایگاه قابل توجهی برخوردار نیست زیرا هنگامی که از این ائتلاف درخواست شد که گروه های مسلح فعال در سوریه را مهار کند، نتوانست و همچنین در تشکیل دولت در خارج از مرزها نیز شکست خورد.
 بحران 23 ماهه سوریه جز کشتار حدود 60 هزار نفر از مردم بی گناه این کشور و همچنین آواره گی صدها هزار نفر از سوری ها دستاورد دیگری برای مردم این کشور نداشته و از بحران این کشور می توان به عنوان مسلمان کشی به دست مسلمانان افراطی (سلفی ها و وهابی ها) یاد کرد که با حمایت بی دریغ دولت های قطر، ترکیه و عربستان همچنان ادامه دارد و معاذ الخطیب نیز دریافته که شکست دولت سوریه به این سادگی ممکن نیست.
21:42  1/01/   FA
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها