مخالفان: مرسی کناره‌گیری کند

مخالفان: مرسی کناره‌گیری کند
جمعه 13 بهمن 1391 - 20:36

مصر بعد از ظهر روز جمعه بار دیگر شاهد درگیری شدید میان معترضان و نیروهای امنیتی در شهرهای مختلف این کشور بود.


به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این درگیری‌ها که تنها یک روز پس از امضای تفاهم‌نامه آشتی ملی موسوم به سند الازهر صورت می‌گیرد و تاثیرگذاری آن را زیر سوال برد؛ تاکنون چندین نفر از معترضان و نیروهای امنیتی زخمی شده‌اند.
معترضان که خواستار دستیابی به خواسته‌هایشان از جمله تعدیل دوباره قانون اساسی، برکناری محمد مرسی رئیس جمهور مصر و کوتاه شدن دست اخوان المسلمون از دایره قدرت هستند، بعد از برگزاری نماز جمعه از مساجد مختلف شهر قاهره به سمت میدان التحریر و کاخ الاتحادیه راه افتادند و اکنون در میدان التحریر تجمع کرده‌اند.
در همین حال شبکه‌های خبری تصاویری زنده را خیابان ساحلی نیل پخش می‌کنند که در آن عده‌ای از جوانان در حال درگیری با نیروهای امنیتی می‌باشند. از مقابل کاخ الاتحادیه نیز خبر می‌رسد که معترضان با نیروهای امنیتی و طرفداران اخوان المسلمین درگیر شده‌اند.
در همین حال هزاران نفر در اطراف مسجد القائد ابراهیم در استان اسکندریه تظاهرات کردند. این تظاهرات تحت عنوان "جمعه رهایی" و با مشارکت تمام احزاب و گروه‌های سیاسی مخالف برگزار شد.
در جریان این تظاهرات معترضان کناره‌گیری محمد مرسی از قدرت و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام و برکناری دادستان کل مصر را خواستار شدند.
18 جنبش و حزب سیاسی از جمله جریان مردمی، حزب الدستور، مصر دموکراتیک، الکرامه، جنبش الکفایه، سوسیالیست های انقلابی و جنبش 6 آوریل آمادگی خود را برای شرکت در تظاهرات امروز اعلام کرده بودند، هر چند شبکه الجزیره در خبری فوری به نقل از جنبش شش آوریل خواستار عقب نشینی طرفداران این حزب از اطراف کاخ الاتحادیه شد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها