فراخوان همبستگی با عالم عربستانی

فراخوان همبستگی با عالم عربستانی
شنبه 14 بهمن 1391 - 13:25

فعالان منطقه قطیف در شرق عربستان، فعالیتهایی را برای اعلام همبستگی مردم با "آیت الله نمر آل النمر" عالم زندانی این منطقه آغاز کرده اند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این فعالیت ها قرار است پنج شنبه آینده هفتم فوریه همزمان با سالگرد آغاز اعتراضات مردمی در این منطقه، تحت عنوان "النمر پیروز می شود" آغاز شود.
با آغاز این فعالیتها در اینترنت و شبکه های اجتماعی، شمار بسیاری از فعالان سنی و شیعه قطیف برای اعلام همبستگی با آیت الله آل النمر که از مدافعان حقوق محرومان و مظلومان عربستانی می باشد، در این فراخوان شرکت کرده اند.
از جمله فعالیت های فراخوان در اعلام همبستگی با آیت الله ال النمر، برگزاری تجمع مردم روستاهای القدیح و البحاریه در تقاطع دو روستا بود.
در این تجمع که پنج شنبه گذشته برگزار شد، شرکت کنندگان پلاکاردهایی را حمل می کردند که شعارهای زیر بر روی آن نوشته شده بود: "نمر پیروز خواهد شد"، "هفتم فوریه" و "اولین شرکت کنندگان تظاهرات حمایت از شیخ النمر خواهیم بود".
همچنین دیروز جمعه تظاهراتی در خیابان انقلاب در شهر الشویکه برگزار شد و شرکت کنندگان خواستار حضور در فعالیت های هفته آینده شدند.
یادآور می شود آیت الله النمر آل النمر از مراقبت های پزشکی محروم می باشد و براساس منابع نزدیک، هنوز گلوله ای که به پای وی اصابت کرده بود از بدن وی خارج نشده است. 
همچنین به گفته برادرش، پزشکان متخصص به علت دستور زندان نیروهای امنیت عمومی ریاض از خارج کردن این گلوله خودداری کرده اند تا در اثر باقی ماندن آن در بدنش وی دچار معلولیت شود.
این امر باعث شده است پای زخمی وی به اندازه دو و نیم سانتی متر در مقایسه با پای دیگرش کوتاهتر شود. علاوه بر این وی به علت محرومیت از درمان طبیعی، قادر به خم کردن زانویش نیست.
فعالان آگاه اظهار می دارند احتمالا آیت الله النمر به علت بی توجهی مسئولان زندان و به ویژه باقی ماندن گلوله در پایش، دچار معلولیت شود و این امر ممکن است حتی به قطع پایش بینجامد.
از سوی دیگر، احمد الربح، فعال عربستانی از سازمان جهانی صلیب سرخ خواست وضعیت سلامتی شیخ النمر و روند معالجات و خدمات پزشکی به وی را از نزدیک مورد بررسی قرار دهد.
بازداشت فعالان سیاسی و شکنجه جسمی و روحی از ابزارهای دستگاه های امنیتی سعودی برای تحت فشار قرار دادن مخالفان و سرکوب اعتراضها است. این در حالی است که ناظران بر این باورند این اقدام به افزایش تنش در جامعه عربستان، سرعت گرفتن اعتراضات مردمی و افزایش سطح خواسته های معترضان خواهد انجامید.

پربیننده ترین خبرها