حمایت رژیم صهیونیستی از عناصر مسلح در سوریه

حمایت رژیم صهیونیستی از عناصر مسلح در سوریه
شنبه 14 بهمن 1391 - 13:49

كارشناس لبناني در امور راهبردي تاكيد كرد، تجاوز اخیر رژيم صهيونيستي به سوريه برای حمايت از گروه هاي مسلح و با هدف نابودی این کشور از طریق طولاني كردن روند درگيري ادامه بحران صورت گرفت.

"عباس نصرالله" روز شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، تاكيد كرد: تجاوز رژيم صهيونيستي به يك مركز تحقیقاتی در سوريه در حومه دمشق اتفاقي و بدون آمادگي قبلي نبود؛ به ويژه اينكه اين رژيم براي رسيدن به اهداف مشخصي برنامه ريزي و عمل مي كند.
نصرالله با رد توجيه هاي ارايه شده از سوي محافل صهيونيستي براي اين حمله گفت: اين حمله در شرايطي صورت گرفته است كه نظام سوريه در میدان نبرد دستاوردهاي سياسي و نظامي به دست آورده، و توازن به نفع این نظام است؛ همچنين در سوریه پيشرفتي هایی در زمينه كنترل اوضاع امنيتي حاصل شده و اين چيزي است كه غرب و رژيم صهیونیستی آن را نمي خواهند؛ لذا اين حمله براي بحراني كردن اوضاع اين كشور صورت گرفت.
وي درباره انتقادها از نظام سوريه به علت پاسخ ندادن به حمله رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: مسئله پاسخ دادن بايد به رهبري سوريه واگذار شود؛ اين مسئله حق مشروع سوريه است و این کشور مي تواند زمان و شيوه مناسبي براي آن انتخاب كند.
نصرالله تاكيد كرد: هر اقدامي كه رژيم صهیونیستی انجام مي دهد با هماهنگي آمريكا است؛ و اين توافق راهبردي ميان دو طرف از دهه هشتاد قرن گذشته وجود دارد به صورتي كه هر اقدامي كه تل آويو انجام دهد با هماهنگي و همكاري با واشنگتن صورت مي گيرد و حتي برخي تدابير رژيم صهيونيستي به دستور آمريكا انجام مي شود.
این كارشناس لبناني خاطرنشان کرد: بايد موضع سياسي و نظامي قاطعانه اي درقبال این تجاوز رژیم صهیونیستی براي بازداشتن آن از اينگونه اقدامات وجود داشته باشد.
نصرالله با اشاره به اين كه تجاوز اخير رژيم صهیونیستی به سوريه شايد براي سنجيدن واكنش ها در مرحله بعدي باشد، افزود: نمي توان در برابر اين تجاوز سكوت كرد اما اولويت هايي وجود دارد كه مقامات ذیربط تعيين مي كنند؛ به صورتي كه اوضاع داخلي در سوريه اولويت دارد اما براساس قوانين بين المللي همه كشورها حق دارند از خود دفاع كنند.

19:50.1
 

پربیننده ترین خبرها