مدیر روابط عمومی الازهر:

خشونت ها با "سند قاهره" در تعارض است

خشونت ها با
شنبه 14 بهمن 1391 - 18:51

قاهره، العالم - مدیر روابط عمومی الازهر، اقدامات خشونت آمیز شب گذشته (جمعه) از سوی نیروهای امنیتی و مخالفان محمد مرسی در برابر کاخ ریاست جمهوری را ناقض "سند قاهره" دانست.

 شیخ "محمد جمعیه" روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: درگیری های شب گذشته که موجب تخریب اموال عمومی و خصوصی در مقابل کاخ ریاست جمهوری مصر شد، با توافقنامه تاریخی (سند قاهره) که تحت نظر الازهر و با مشارکت نمایندگان کلیساهای مصر در روز پنج شنبه به امضای همه نیروهای ملی رسید، تناقض دارد.
وی با اشاره به کشته شدن یک مصری و مجروح شدن 53 نفر در درگیری های جمعه شب در مقابل کاخ مرسی، اظهار داشت: از همه طرف ها می خواهیم که مصلحت کشور را بر منافع فردی و گروهی ترجیح دهند.
جمعیه افزود: ما نمی توانیم هیچ یک از طرف ها را مسئول اتفاقات و خراب کاری های شب گذشته بدانیم، زیرا این وظیفه نیروهای امنیتی و پلیس است که در این خصوص اظهار نظر کنند.
 مدیر روابط عمومی الازهر گفت: خوشبختانه امضاکنندگان سند قاهره این رفتار ناپسند (که با شخصیت مصری ها در تضاد است) و هرگونه اعمال خشونت از هر نوع و تحت هر عنوان را محکوم کرده اند و ریختن خون بی گناهان را غیر قابل پذیرش دانسته اند.
درگیری های شب گذشته (جمعه) مخالفان دولت مصر و پلیس این کشور در مقابل کاخ ریاست جمهوری مصر درحالی اتفاق افتاد که  از امضای "سند قاهره" در الازهر توسط همه نیروهای سیاسی مصر و با هدف طرد خشونت و اعلام زمان بندی گفت وگوی ملی، تنها یک روز گذشته بود.
یکی از بارزترین مفاد این سند، تاکید بر محترم بودن جان مردم و اموال عمومی و خصوصی و نفی انواع خشونت برای حمایت از شهروندان بود.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها