هشدار در مورد دخالت های خارجی در عراق

هشدار در مورد دخالت های خارجی در عراق
شنبه 14 بهمن 1391 - 23:15

بغداد، العالم - عضو فراكسيون ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق درباره وجود برخي طرح هاي منطقه اي كه در جهت تحريك به خشونت و مقابله با حكومت مركزي این کشور فعاليت مي كنند، هشدار داد.

 "عباس بياتي" روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم  تاكيد كرد: هدف این طرح ها ايجاد يك نظام سياسي است كه چه بسا تفاوت چنداني با رژيم سرنگون شده بعث ندارد.
نماینده مجلس عراق تصریح کرد: آنچه هم اکنون در عراق رخ مي دهد، در ظاهر مطرح كردن برخي خواسته هاي مشروع است ولي در باطن، طرح هايي هستند كه براي بازگرداندن اوضاع كشور به دوران سابق و ایجاد حکومتی مطرح می شود که ممکن است با رژيم سرنگون شده بعث تفاوت چندانی نداشته باشد.
وي افزود: برخي از اين خواسته ها مشروع هستند و دولت مالکی در تلاش است تا اين خواسته ها را برآورده كند و كميته هايي براي برآورده كردن اين خواسته ها نیز تشكيل شده است.
وی با اشاره به دخالت برخی کشورهای منطقه در امور عراق، اظهار داشت: كشورهاي همسايه عراق بايد بيش از همگان به دنبال حفظ وحدت ملي و ثبات امنيتي - سياسي در عراق باشند، چرا كه دخالت برخي كشورها در امور این کشور و بهم ريختن اوضاع امنيتي عراق بر تمام منطقه تاثير منفي خواهد گذاشت.
اين نماينده عراقي با اشاره به بحران موجود در کشورهای منطقه از جمله عراق، سوريه، مصر، تونس، ليبي، لبنان و كويت خاطرنشان كرد: هم اکنون كل منطقه به كانون تنش و بحران تبديل شده و بسیاری از کشورهای منطقه دچار بحران و اختلافات داخلی شده اند.
عضو فراكسيون ائتلاف دولت قانون تصريح كرد: آنچه در عراق رخ مي دهد در واقع طرح هاي منطقه اي است كه تحريك به خشونت و رويارويي با حكومت مركزي مي كنند، تصاوير و پرچم ها و شعارها دال بر وجود خواسته ها و مطالبات نيست، بلكه سرنگوني كل فرايند سياسي و نظام سياسي كشور مورد نظر است؛ نظامي كه حاصل توافق همه اقشار ملت عراق است.
18:20
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها