تحلیل جالب استاد دانشگاه مسکو از اوضاع سوریه

تحلیل جالب استاد دانشگاه مسکو از اوضاع سوریه
يکشنبه 15 بهمن 1391 - 19:29

استاد اقتصاد دانشگاه دولتي مسكو و رييس خبرگزاري تحليلي "ANNA" كه به تازگي از دمشق بازگشته، در باره اوضاع سوريه و توانايي ارتش در مقابله با گروه هاي مسلح خارجي و تغيير مواضع آمريكا، اظهارات قابل توجهی مطرح کرده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم، سايت خبري "ناكانوني رو" در گفتگو با پروفسور مارات موسين، نظر و دیدگاه وی را در خصوص حوادث سوریه جویا شده است.
رییس خبرگزاری ANNA در این گفتگو با بیان مشاهدات خود از اوضاع جاری سوریه، می گوید: با توجه به شرايط موجود، سوريه فقط بايد 6 الي 9 ماه ديگر مقاومت كند. اين مدت بسيار سخت خواهد بود. تروريست ها در اين مدت با عمليات هاي انفجاري و ايجاد قحطي به مردم فشار خواهند آورد تا به زعم آنها، در بهار آينده مردم براي تظاهرات عليه نظام به خيابانها بيايند، اما مقامات سوري اين خدعه را به خوبي درك كرده اند.
وي سخنراني اخير بشار اسد خطاب به مردم را بي نظير توصيف كرد و آن را سخنانی "از موضع قدرت" نامید و افزود: سوري ها او را تاييد مي كنند، چون ابعاد توطئه ها و حجم وسيع دخالت خارجي در امور داخلي كشورشان را درک کرده اند.
پروفسور موسين تصريح كرد: در سوريه جنگ سختي در جريان است، اما خسارت هاي ارتش سوريه بسيار كمتر از خسارت هاي وارده به گروه هاي مسلح خارجي در اين كشور است.
وي افزود: من شخصا از ده ها جسد سوخته متعلق به تروريست ها عكس گرفتم. البته با توجه به اين كه ارتش بر تمامی راه ها تسلط ندارد، گاهی تروريست ها با سوء استفاده از اين فرصت  به راه ها و جاده ها هجوم برده و هر از گاهي، كنترل بخشی از آنها را به دست مي گيرند؛ اما با نزدیک شدن نیروهای ارتش، مجبور به عقب نشيني و فرار مي شوند و در نهايت اگر بخواهند عمليات تروريستي انجام دهند ارتش آنها را به محاصره در آورده و نابود مي كند.
استاد اقتصاد دانشگاه مسكو و رييس خبرگزاري تحليلي "ANNA" تصريح كرد: اكنون تاكتيك ارتش فرق كرده و سياست نابودي كامل گروه هاي مسلح و یا به اسارت در آوردن آنها را در دستور کار قرار داده است.
پروفسور موسين در پاسخ به سوال خبرنگار سايت خبري "ناكانوني رو" درباره علت اين تغيير در راهبرد ارتش سوريه گفت: بحران سوريه به نقطه عطف خود رسيده و آن تغيير ريشه اي در سياست خارجي امريكاست. افراطي هايي مثل بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل هم از مواضع خود عقب نشيني كرده اند و امريكا براي سازمان اطلاعات مركزي خود (سيا) رئيس جديدي برگزيده كه به كلي با جنگ عليه ايران مخالف است و حتي پيشنهاد كاهش حجم حضور نظاميان امريكايي در ساير كشورها را ارائه كرده است.
وي افزود: وزير دفاع جديد امريكا نيز تقريبا با رييس سازمان اطلاعات مركزي (سيا) هم عقیده است و به طوركلي كابينه و مسوولان جديد در دولت اوباما، گفتگو را به راه حل هاي نظامي ترجيح مي دهند.
پروفسور موسين خاطرنشان كرد: كادر قبلي اوباما از سوي فرانسه، انگليس و قطر براي اجراي طرح نظامي به منظور سرنگوني اسد چراغ سبز دريافت كرده بودند و طراح آن نقشه هم ديويد پترائوس رئيس سابق سازمان اطلاعات مركزي امريكا بود. اما امروز مشخص شده كه اين طرح  اجرايي نيست زيرا شاهد هستيم كه چگونه ارتش سوريه با آرامش و مهارت مشغول نابود كردن مزدوران بيگانه است. از این رو وزارت خارجه امريكا كمك مالي به گروه هاي مزدور و تروریست در سوريه را قطع كرده و درحال حاضر فقط از سوي قطر به آنها كمك مالي مي شود.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها