معارض سوري:

بحران سوريه در مسیر حل و فصل قرار دارد

بحران سوريه در مسیر حل و فصل قرار دارد
يکشنبه 15 بهمن 1391 - 21:59

مسئول هماهنگی "تشكّل ملي تغييرات دموكراتيك" سوريه گفت: پس از اعلام آمادگي معاذ خطيب رئيس ائتلاف ملي، براي مذاكره با نظام سوريه، بحران این کشور در مسیر حل و فصل قرار گرفته است.

حسن عبدالعظيم روز يكشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم ابراز اميدواري كرد كه  پس از نزديكي ديدگاه هاي روسيه و آمريكا و ديگر طرف هاي منطقه اي، بحران سوريه حل و فصل شود و همين امر زمينه را براي اعلام آمادگي خطيب در خصوص مذاكره با نظام سوريه فراهم كرد.
اين معارض داخلي سوري گفت: خطيب پس از نشست اخير پاريس براي بررسي بحران سوريه، متوجه شد كه حمايت اروپا و آمريكا از راه حل نظامي كمرنگ شده و اين طرف ها به راه حل سياسي و مسالمت آميز روي آورده اند.
عبدالعظيم خاطرنشان كرد: ما از ابتدا طرفدار راه حل سياسي و مسالمت آميز بوديم.
وي افزود: خطيب اکنون راه حل نظامي را كه منجر به خونريزي، تخريب و آوارگي در سوريه مي شود و براي كشورهاي منطقه نیز خطرناك است، كنار گذاشته و از راه حل سياسي و مسالمت آميز و مذاكره با نظام سوريه حمايت مي كند كه اين ديدگاه وي قابل تقدير است.
هماهنگ كننده تشكل ملي تغييرات دموكراتيك سوريه گفت: تأكيد خطيب بر راه حل سياسي و مسالمت آميز، با وجود مخالفت برخي اعضاي ائتلاف ملي، نشان مي دهد كه وي منافع ملي سوريه را بر منافع گروهي و حزبي مقدم مي دارد و ما نيز همواره از راه حل سياسي به عنوان تنها راه حل اين بحران حمايت كرده ايم .
اين مخالف سوري خاطرنشان كرد: مسئولان ائتلاف ملي سوريه با مسئولان ايراني و روس ديدار كرده اند، در حالي كه قبلا از ما به علت ديدار با مسئولان ايراني، روسي و چيني انتقاد مي كردند.
عبدالعظيم افزود: توافق ائتلاف ملي با نظام دمشق درباره بحران سوريه منجر به خلع سلاح افراد مسلح وابسته به اين ائتلاف خواهد شد و افراد مسلحي كه از كشورهاي عربي و غيره وارد سوريه شده اند نيز به كشورهاي خود بازخواهند گشت .
مخالفان داخلي سوريه هر گونه دست بردن به اسلحه و كشتار مردم را نفي مي كنند و خواستار تغييرات در كشور با استفاده از شيوه هاي سياسي و گفت وگو هستند، ولي مخالفان خارج نشين نظام سوريه كه "ائتلاف ملي" با حمايت غرب و برخي كشورهاي منطقه آن را هدايت مي كند، در حال جنگ با دولت و ملت سوريه هستند و دست به كشتار مردم بي گناه مي زنند.
tt-3-17:41
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها