اعتراف سیا به استفاده صهیونیستها ازسلاح هسته ای

اعتراف سیا به استفاده صهیونیستها ازسلاح هسته ای
دوشنبه 16 بهمن 1391 - 10:53

سازمان اطلاعات مرکزی امریکا در گزارشی، از احتمال استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح هسته ای در جریان جنگ اکتبر 1973 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، براساس این تحقیق که روزنامه عبری "هاآرتص" در شماره امروز (دوشنبه) آن را چاپ کرده است، رژیم صهیونیستی ممکن است از زرادخانه هسته ای خود استفاده کرده، یا آن را در حالت آماده استفاده قرار داده باشد.
پژوهش سازمان سیا با بررسی شکست خود در رصد کردن جنگ، و دادن هشدار پیش از موعد به رژیم صهیونیستی در آن زمان، بیان می کند که دلیل این امر گزارش "آرام کننده" دستگاه اطلاعاتی آن رژیم بوده است که با تمایل کابینه "گلدامایر" نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی در زمینه به توافق نرسیدن با انور سادات رییس جمهور وقت مصر، هماهنگی دارد.
براساس گزارش مزبور، این امر ممکن است به دلیل مخالفت کابینه رژیم صهیونیستی با تلاش "هنری کسینجر" وزیر امور خارجه وقت امریکا برای مذاکره با انورسادات اتفاق افتاده باشد. از این رو، آن رژیم حمله ناگهانی را کم اهمیت جلوه داده بود تا از آن به عنوان اهرم فشاری علیه تل آویو استفاده نشود.
این گزارش همچنین به شکست دیگری اشاره می کند که در زمینه پیش بینی موضع کشورهای صادر کننده نفت اتفاق افتاد که نتوانست تصمیم کشورهای تولید کننده نفت مبنی بر تحریم تولید و صادرات آن را که به افزایش فراوان قیمت نفت انجامید، پیش بینی نماید. دلیل این شکست، اعتماد بیش از حد دستگاه اطلاعاتی امریکا به موساد و سازمان اطلاعاتی اردن بود و این امر باعث شد تا امریکا فقط از گزارش های اطلاعاتی صهیونیستی بهره گیرد و سایر گزارش ها را کنار بگذارد.
این تحقیق از تلاش های "انور سادات" رئیس جمهور اسبق مصر در زمینه گمراه کردن واشنگتن و تل آویو در زمانی خبر داد که ریچارد نیکسون رئیس جمهور اسبق امریکا، دچار رسوایی واتر گیت شد. از سوی دیگر به نوشته این گزارش، هنری کسینجر وزیر امور خارجه امریکا نیز پیام های دریافتی از انور سادات به کاخ سفید و هشدارهای سران شوروی مانند "برژنف"، "گرومیکف" و "دوبرینین" را در اختیار سازمان اطلاعات مرکزی امریکا "سیا" قرار نداده بود و این امر بر تحلیل ها و برآوردهای آن سازمان تأثیر منفی گذاشته بود.

پربیننده ترین خبرها