مصر در شرایط فروپاشی است

مصر در شرایط فروپاشی است
دوشنبه 16 بهمن 1391 - 21:26

قاهره (العالم)ـ مدير مركز مطالعات سياسي و راهبردي "الحقيقه" در مصر گفت: به دلیل شرایط دشوار کنونی این کشور اکنون در شرایط فروپاشی قرار گرفته است.

" امیل امین " روز دوشنبه در گفت و گو  با شبکه العالم با بيان اين كه كشور در شرايط فروپاشي اجتماعي بسر مي برد و هيچ اراده واحدي براي حفظ منافع مصر و ملت وجود ندارد، بر گفتگو ميان نهاد رياست جمهوري و احزاب مخالف با ضمانت ارتش و نيروهاي مسلح تاكيد كرد.
وی تصريح كرد: مصربا تلفات انساني، اجتماعي و اقتصادي روزافزون روبرو است و همچنان در اين مسير در يك حلقه بسته گام برمي دارد و شايد تنها طرح باقيمانده، گفتگو ميان نهاد رياست جمهوري و نهادهاي حزبي و داخلي با ضمانت نيروهاي مسلح باشد.
وي افزود: اين طرح در روزهاي گذشته مورد بحث و بررسي قرار گرفت بويژه كه گفتگويي كه مرسی بیش از چندين بار از آن سخن گفته، به دليل اختلافات ريشه اي در رويكردهاي دولت و جبهه نجات به ثمر نرسيد.
امين درباره انتقادهاي الازهر و طرفهاي ديگر از جبهه نجات و مواضع سياسي آن خاطرنشان كرد: الازهر در منشور خود تلاش كرد نوعي آشتي در جامعه ايجاد كند؛ اما جبهه نجات بر دعوت به تظاهرات اصرار كرد، خشونت ها رو به افزايش نهاد و جبهه مذکور به اجبار از ايده حمايت از خشونت ها عقب نشيني كرد، در عين حال از وزارت كشور به دليل برخورد نادرست با برخي تظاهركنندگان انتقاد شد و اين تحركات مصر را با بحران و تنش مواجه كرد.
وي گفت: با اين وضعيت كشور هيچگاه به ثبات نخواهد رسيد و ما همچنان در يك حلقه بسته خواهم چرخيد كه به گفته سپهبد "عبدالفتاح السيسي" وزير دفاع ، فقط يك نيروي قدرتمند مي تواند مصر را از اين اوضاع خارج كند.
مدير مركز مطالعات سياسي و راهبردي "الحقيقه" در عين حال تاكيد كرد كه اوضاع مصر نياز به دخالت خارجي ندارد.
10:54
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها