انتقاد شدید حزب اولاند از دخالت قطر در مالی

انتقاد شدید حزب اولاند از دخالت قطر در مالی
سه شنبه 17 بهمن 1391 - 10:31

هارلم دزیر رئیس حزب سوسیالیست فرانسه آنچه را "بی توجهی قطر به فعالیت گروه های تروریستی در شمال کشور مالی" خواند، محکوم کرد و از مسئولان قطری خواست علت بی توجهی خود به فعالیت گروه های تروریستی را که شمال کشور مالی را تصرف کرده بودند ، توضیح دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روابط  فرانسه و قطر به علت تحولات کشور مالی رو به تیرگی می رود و رسانه ها و شخصیت های مطرح فرانسه نه تنها قطر را به بی توجهی به فعالیت گروه های تروریستی در شمال مالی متهم می کنند، بلکه معتقدند قطر از این گروه های تروریستی حمایت می کرد و سرانجام نیروهای فرانسوی توانستند این گروه ها را از شمال مالی برانند.
دزیر در مصاحبه با رادیو جی فرانسه گفت: حمایت قطر از گروه های تروریستی در شمال مالی امری غیرعادی است و این در حالی است که قطر تاکنون حمایت خود از هر گونه گروه تروریستی را تکذیب می کند .
ناظران سیاسی اعلام می کنند که قطر روز 15 ژوئن با دخالت نظامی فرانسه در شمال مالی مخالفت کرد زیرا قطر از گروه های تروریستی فعال در شمال این کشور حمایت می کرد و مسئولان و مخالفان فرانسه نیز حمایت قطر از گروه های تروریستی را گوشزد کرده اند .
شبکه فرانس 24 نیز اعلام کرد که مارین لوپن رئیس حزب جبهه ملی (راست افراطی) و میشل دیسمن عضو کمونیست مجلس سنای فرانسه حمایت مالی قطر از گروه های تروریستی در شمال کشور مالی را محکوم کردند.
لوپن در واکنش به اظهارات شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر که گفته بود "توسل به زور مشکل شمال مالی را حل نمی کند" ، تصریح کرد : قطر از عملیات نظامی فرانسه در شمال مالی ناراضی است زیرا هدف از این عملیات بیرون راندن گروه های افراطی وابسته به قطر از شمال مالی است.
هفته نامه فرانسوی لوکانار آنشنه نیز ماه ژوئن 2012 نیز نوشت: امیر قطر اموالی را به گروه های تروریستی که شمال مالی را تصرف کردند، پرداخت کرده بود.
گفته می شود قطر با حمایت از گروه های تروریستی در شمال مالی سعی داشت بر منابع نفت و گاز این منطقه مسلط شده و با سرگرم کردن کشورهای این منطقه به درگیری های داخلی، موقعیت را برای نفوذ بیشتر خود با استفاده از گروه های تروریستی افزایش دهد.
 

   
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها