مخالفت سلفی‌های تکفیری با سفر احمدی‌نژاد به مصر

مخالفت سلفی‌های تکفیری با سفر احمدی‌نژاد به مصر
سه شنبه 17 بهمن 1391 - 14:57

گروه های سلفی تکفیری مصر با سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران به قاهره برای مشارکت در نشست های سازمان همکاری اسلامی مخالفت کردند و مدعی شدند که این سفر، «راه نفوذ تشیع در منطقه را هموارتر می کند».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سلفی های تکفیری مصر در بیانیه ای ادعا کرده اند که هدف اعلام شده سفر احمدی نژاد به مصر مشارکت در نشست سازمان همکاری اسلامی است، ولی اهداف سیاسی در پشت پرده این سفر وجود دارد که شاید منافع ملی مصر را به خطر بیندازد و ضربه ای به مذهب تسنن وارد کند.
گروه های سلفی تکفیری امروز (سه شنبه) در بیانیه خود بر لزوم انتقاد از احمدی نژاد به علت آنچه "برخورد تبعیض آمیز با اهل تسنن ایران" نامیده شده، تأکید کردند و افزودند: مسئولان مصر به عنوان بزرگترین کشور سنّی مذهب باید با احمدی نژاد درخصوص نقض حقوق اهل تسنن ایران مذاکره کنند و این مساله را به وی ابلاغ کنند که حمایت مصر از همه کشورهای سنی مذهب در برابر هر گونه حملات سیاسی، فرهنگی و نظامی یکی از اولویت های محمد مرسی رئیس جمهوری مصر است.
سلفی های تکفیری اعلام کردند که محمد مرسی امنیت خلیج فارس را بخشی از امنیت ملی مصر می داند و مسئولان مصری باید این مساله را نیز به احمدی نژاد ابلاغ کنند. همچنین مساله حمایت نظامی و سیاسی ایران از نظام بشار اسد را که به ادعای سلفی های تکفیری منجر به کشته شدن زنان و کودکان می شود، با احمدی نژاد در میان بگذارند.
این ادعا از سوی سلفی ها در حالی مطرح می شود که همقطاران آنها به اعتراف خودشان، برای جنگ با نظام دمشق، از کشورهای مختلف راهی سوریه شده اند.
سلفی های تکفیری همچنین از مسئولان مصری خواستند که مانع بازدید احمدی نژاد از میدان التحریر و مساجد و اماکن خاص شیعیان شوند و صدور اجازه برای این کار را «اشتباه دیپلماتیک» نامیدند. 
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها