مرگ مادران عربستانی هنگام زایمان در بیمارستان جدید

مرگ مادران عربستانی هنگام زایمان در بیمارستان جدید
چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 11:31

مرگ 21 مادر عربستانی هنگام زایمان به دلیل کمبود امکانات در بیمارستانی تازه تأسیس، نگرانی بسیاری از شهروندان را در این کشور ثروتمند و نفت خیز به وجود آورده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بیست و یک مادر و نوزاد در بیمارستانی که فقط 110 روز پیش افتتاح شد جان خود را از دست دادند؛ علت برخی از این مرگ و میرها اشتباهات پزشکی بود.
مرکز ملی حقوق بشر عربستان از ریاست بیمارستان مذکور به دلیل وجود اشکالات و نقص هایی در این بیمارستان انتقاد کرد.
ساکنین شهر مکه مکرمه از احداث بیمارستان جدید زنان و کودکان که هزینه اش بیش از 300 میلیون ریال بود خوشحال شدند؛ ولی این خوشحالی مدت زیادی طول نکشید چرا که شکایات بسیاری علیه کادر پزشکی این بیمارستان به علت افزایش مرگ و میرها و اشتباهات پزشکی مطرح شد.
مطبوعات سعودی به نقل از منابع آگاه اعلام کردند، 21 نفر از ماه گذشته تاکنون در بیمارستان جدید مکه مکرمه جان خود را از دست داده اند که علت این مرگ و میرها استریل نشدن تجهیزات و لوزام پزشکی است. زیرا بیمارستان جدید بخش استریلیزاسیون ندارد و برخی از تجهیزات خود را برای استریل شدن به بیمارستان "نور" می فرستد و به علت کثرت مراجعات از بقیه تجهیزات که استریل نشده است ، استفاده می کند.
مرکز ملی حقوق بشر عربستان چند هفته پس از افتتاح بیمارستان جدید زنان و کودکان در گزارشی اعلام کرد که این بیمارستان از لحاظ کادر پزشکی و تجهیزات دارای نقص هایی است. 
این مرکز افزود : تعداد کادر پزشکی بسیار اندک است، که این امر خدمت رسانی به مراجعه کنندگان را کاهش می دهد.
گزارش مرکز ملی حقوق بشر عربستان حاکی است: در اتاق جراحی بیمارستان هنوز ابزار و چوب هایی است که کارگران از آن برای تکمیل ساختمان استفاده می کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها