استقبال سیاستمدار مصری از سفر احمدی نژاد

استقبال سیاستمدار مصری از سفر احمدی نژاد
چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 13:46

جنبش "ائتلاف مردم مصر"، با محکوم کردن اظهارات برخی از شخصیت های افراطی در انتقاد از سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به قاهره، خواستار تقویت روابط دو کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد گیلانی" هماهنگ کننده جنبش مصری "ائتلاف مردم مصر" اعتراض افراطی ها به سفر "محمود احمدی نژاد" به قاهره را محکوم کرد و گفت: این اعتراضها بیش از پیش ماهیت ناپسند این مدعیان را فاش کرد؛ زیرا آنها با اقدام اخیرشان به همه مسلمانان و الازهر شریف بی احترامی کردند.
گیلانی افزود: مخالفت سران این عناصر افراطی با عادی سازی روابط مصر و ایران، بی احترامی و اهانت به همه مقامات و سران نظام مصر و حتی نهاد دینی کشور یعنی دانشگاه اسلامی الازهر است.
سید محمد گیلانی خاطرنشان کرد: برخی از این افراد در راستای اجرای برنامه ها و اهداف وهابیون در مصر گام برمی دارند.
وی تأکید کرد: به علت پیشروی ارتش سوریه در جنگ با مخالفان (مسلح) و اعلام آمادگی سران مخالف دمشق برای مذاکره با نظام، برخی از کشورهای منطقه دچار بن بست شده اند؛ به همین دلیل آنها در مصر تلاش می کنند با این اقدامات از نزدیک شدن ایران و مصر به عنوان دو قدرت منطقه به یکدیگر جلوگیری کنند. زیرا روابط نزدیک این دو کشور ممکن است به تغییر مسیر بحران سوریه و ناکامی اهداف ترسیم شده از سوی قطر و ترکیه بینجامد.
این سیاستمدار مصری با تقدیر از مواضع مثبت محمود احمدی نژاد درباره مصر اظهار داشت: این مواضع، نشان دهنده تمایل و صداقت جمهوری اسلامی ایران در روابط با مصر و جهان اسلام است.
سید محمد گیلانی با درخواست از همه احزاب و نیروهای سیاسی مصر برای از سرگیری روابط طبیعی میان کشورش با ایران تأکید کرد: ما به تلاش هایمان در راستای احیای طرح زیارت "اهل بیت (ع) و عتبات مقدس" که باعث جذب چهار میلیون گردشگر و زائر ایرانی به مصر خواهد شد، ادامه می دهیم.
گیلانی از محمد مرسی، رئیس جمهور مصر خواست با تسریع در تدوین چارچوب سیاست خارجی، در مسیر جبهه مقاومت عمل نماید.
وی اعلام کرد: مردم مصر، به ویژه پس از انقلاب 25 ژانویه انتظار دارند در سیاست خارجی مصر تحولاتی به وجود آید. از این رو در انتظار بیانیه پایانی کنفرانس سران کشورهای اسلامی هستند.
گیلانی در پایان این بیانیه از پیروان اهل بیت (علیهم السلام) در مصر خواست با اقدامات تکفیری ها در این کشور مقابله نمایند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها