سیاستمدار مصری: کودتا راه حل بحران نيست

سیاستمدار مصری: کودتا راه حل بحران نيست
چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 14:51

هماهنگ كننده روابط خارجي حزب آزداي و عدالت مصر، همه گروه های مصری را مسوول حل بحران كنوني اين كشور دانست و تاكيد كرد كه با توسل به خشونت و كودتا نمي توان این بحران را حل كرد.

"وليد الحداد" روز چهارشنبه به شبكه خبري العالم گفت: همه مردم مصر بايد براي برون رفت از بحران كنوني تلاش كنند و به دنبال راهكاري واقعي باشند.
هماهنگ كننده روابط خارجي حزب آزادي و عدالت مصر، برخي از جناح هاي چپ و ناصري را به تلاش براي دامن زدن به اغتشاشات متهم كرد وافزود: گروه هاي سياسي زيادي در مصر پس از انقلاب فعال شده اند و برخي از همين گروه ها درصدد برهم زدن ثبات كشور هستند كه اين مساله قابل قبول نيست.
اين عضو حزب آزادي و عدالت، آزادي بيان را حق شهروندان مصري دانست و تأکید کرد: حفظ ثبات و امنيت كشور نيز وظيفه اي همگاني است و تنها رئيس جمهوري، دولت و احزاب خاصي در اين خصوص مسوول نيستند.
الحداد با اشاره به درخواست رئيس جمهوري براي گفت و گو با جبهه نجات ملي و همه گروه هاي سياسي اظهار داشت: برخي در مسير گفت و گو و تلاش براي برون رفت از بحران كنوني مانع تراشي
مي كنند.
به گفته وليد الحداد تظاهرات و راهپيمايي در خيابان حق طبيعي مردم است اما اقدام هاي خشونت آميز و يا تلاش براي حمله به كاخ رياست جمهوري مشكلات را حل و فصل نمي كند و به بحران كنوني پايان نمي دهد.
هماهنگ كننده حزب آزادي و عدالت مصر اظهار داشت: مسوولان جبهه نجات با وجودي كه با شيخ احمد الطيب شيخ الازهر ديدار و سندي را به نام سند الازهر براي توقف خشونت امضا و تاكيد كردند، دوباره مردم را به تظاهرات به سمت كاخ رياست جمهوري فرا خواندند و سپس اعلام كردند كه مسوول جواناني نيستند كه به خشونت متوسل شدند!.
وليد الحداد تأکید کرد: جبهه نجات زماني مي تواند مردم را به چنين تظاهراتي فراخواند كه قدرت كنترل آن را نيز داشته باشد.
وي خاطرنشان كرد: "حسني مبارك"، ديكتاتور مخلوع مصر كه هم اكنون در بيمارستان بستري است، در دوره سي ساله حكومت خود، كشور را نابود كرد و به فساد كشاند و مصر كنوني همان ميراثي است كه از مبارك به جاي مانده است.
5 - 18:27
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها