تلاش دمشق برای ایجاد زمینۀ گفت وگو در سوریه

تلاش دمشق برای ایجاد زمینۀ گفت وگو در سوریه
چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 22:07

دمشق، العالم- کمیته های دولتی و پارلمانی سوریه به فعالیت خود در راستای فراهم کردن زمینۀ گفت وگوی ملی برای حل بحران بر اساس طرح رییس جمهور این کشور ادامه می دهند.

"جمال رابعه" عضو کمیتۀ آشتی ملی مجلس سوریه روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم تاکید کرد: بدون گفت وگوی سیاسی، آشتی ملی واقعی امکان پذیر نیست ..  برای تحقق آشتی ملی، باید گفت وگوی سیاسی انجام گیرد، اما قبل از گفت وگو، باید منابع تروریسم خشکانده شود و حامیان گروه های مسلح، ارسال سلاح و پول و حمایت از افراد مسلح را متوقف نمایند.
نیروهای ارتش سوریه در روزهای اخیر ضربات سنگینی را به گروه های مسلح در داریا واقع در استان ریف دمشق و شماری از روستاهای غوطه شرقی در اطراف دمشق وارد کرده، و مقرهای گروهک تروریستی موسوم به "لواء الاسلام" را در حرستا واقع در حومه دمشق منهدم کردند.
از سوی دیگر "نزار سکیف" رییس انجمن وکلای سوریه گفت: قدرت ارتش سوریه آشکار است و ارتش می تواند در چند جبهه در داخل یا خارج مرزها بجنگد و از مرزهای سوریه پاسداری نماید.   
این در حالی است که تلاش افراد مسلح برای تصرف پادگان النیرب نزدیک شهر اریحا در ادلب با شکست مواجه شد و در حلب نیز نیروهای ارتش ضمن ادامه عملیات پاکسازی مناطق غربی شهر، بخش های مهمی از محله الشیخ سعید را پس از درگیری های گسترده، از وجود تروریستها پاکسازی کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها