صهیونیستها پشت پرده ادعای بلغارستان علیه حزب الله

صهیونیستها پشت پرده ادعای بلغارستان علیه حزب الله
چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 22:19

کارشناس آگاه در امور رژیم صهیونیستی، از نقش این رژیم در ادعای وزارت کشور بلغارستان مبنی بر دست داشتن حزب الله لبنان در انفجار اتوبوس حامل گردشگران صهیونیست، پرده برداشت.

 " فایز عباس" امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با شبکه خبری العالم، با اشاره به این که رسانه های صهیونیستی قبل از وزارت خارجه بلغارستان، نتایج "تحقیقات" در این زمینه را اعلام؛ و حزب الله را به دست داشتن در این اقدام متهم کرده بودند، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در تهیه این گزارش نقش قابل توجهی داشته است.
وی تاکید کرد: از آنجایی که رژیم صهیونیستی در گذشته نتوانسته کشورهای اروپایی را برای گنجاندن نام حزب الله در لیست گروه های تروریستی متقاعد کند، اینک با دخالت در تهیه این گزارش می خواهد این کشورها را به این اقدام وادار نماید.
عباس در بارۀ احتمال حمله نظامی رژیم صهیونیستی به حزب الله یا سوریه گفت: بنا به دلایل متعدد، از جمله ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در برابر موشک های مقاومت غزه و ناتوانی آن در حمایت از شهرک های صهیونیستی، کابینه نتنیاهو دست به چنین حمله ای نخواهد زد.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی عامل اصلی حملات تروریستی، کشتار مردم و تخریب تاسیسات زیربنایی در سوریه است، و به همین علت اگر در چنین شرایطی دست به حمله نظامی گسترده علیه سوریه بزند،  حتی کشورهای عربی دشمن سوریه نیز قادر به سکوت در برابر این تجاوز نخواهند بود.
ادعای جدید وزارت کشور بلغارستان علیه حزب الله درحالی است که معارضان بلغاری، پیشتر دولت این کشور را به علت متهم کردن حزب الله لبنان در انفجار اتوبوس حامل گردشگران صهیونیست در شهر بورگاس این کشور در تابستان گذشته، به شدت مورد انتقاد قرار داده و رسیدن به چنین نتیجه ای را "غیر موجه" و "خطرناک" دانسته بودند.
احزاب معارض بلغاری اعلام کردند که دولت این کشور، تحت فشار رژیم صهیونیستی و آمریکا دست به چنین اقدامی زده است.
از سوی دیگر "سرگئی اسانشیف" رهبر حزب سوسیالیست بلغارستان نیز این رفتار دولت این کشور را غیر موجه و بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: دولت بلغارستان وارد بازی سیاسی بین المللی تمسخر آمیزی شده است، بدون آن که به عواقب آن توجه داشته باشد.
دولت بلغارستان، روز سه شنبه ادعا کرد، دلایلی در دست دارد که نشان می دهد حزب‌الله لبنان در بمب گذاری اتوبوس حامل گردشگران صهیونیست ‌در جولای سال گذشته میلادی نقش داشته است.
در جریان این انفجار چند گردشگر صهیونیست کشته شدند.
 گزارش اخیر مقامات بلغاری در حالی منتشر می شود که چند روز پس از این انفجار، "شیخ عمر بکری فستق" رييس جنبش مهاجران در انگليس، با افشای هویت فرد مظنون به انجام این عملیات گفته بود: "متهم عملیات انفجار اتوبوس در بلغارستان که درنتیجه آن چند اسرائیلی کشته شدند، یک فرد تحت تعقیب به نام غزالی است".
وی افزود: "غزالی در لندن زندگی می کرد و همه می دانند که در این شهر رهبران جهادی بسیاری زندگی می کنند، بنابراین اگر او دست به این عملیات زده است، به آن افتخار می کنیم".
به گفتۀ محافل نزدیک به وی، فرد مذکور از زندانیان شکنجه شده در زندان گوانتانامو بوده است.
tt-6-17:38
 

پربیننده ترین خبرها