فراخوان حماس برای مقاومت در برابر صهیونیست ها

فراخوان حماس برای مقاومت در برابر صهیونیست ها
پنج‌شنبه 19 بهمن 1391 - 11:20

العالم - سخنگوی جنبش حماس، انهدام منازل فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی در قدس را اقدامی تجاوزگرانه دانست و تاکید کرد باید به هر شیوه ممکن در برابر این تجاوزات مقاومت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فوزی برهوم، گفت: تجاوزات رژیم صهیونیستی و تخریب خانه های مردم فلسطین در قدس باید متوقف شود، هدف از این اقدام، گسترش حاکمیت یهود بر قدس و محو هویت واقعی این شهر و کوچاندن ساکنان اصلی این شهراست.
سخنگوی حماس از همه گروه های فلسطینی خواست به مسئولیت خود در دفاع از اراضی و مقدسات فلسطینی عمل کنند و از جانفشانی در این راه دریغ نکنند.
برهوم تاکید کرد: با توجه به حمایت دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی و حاکم نبودن عدالت بین المللی در جامعه جهانی باید هر چه سریع تر یک راهبرد عربی – اسلامی قدرتمند و تاثیر گذار به منظور جلوگیری از تجاوزات رژیم صهیونیستی و اعمال فشار بر این رژیم در نظر گرفته شود.
تخریب خانه های فلسطینی ها در قدس شرقی و از سوی دیگر سیاست های شهرک سازی در کرانه باختری در دوران نخست وزیری بنیامین نتانیاهو به شدت افزایش یافته است.
اگرچه اخیرا کمیته حقیقت یاب حقوق بشر سازمان ملل سیاست های صهیونیست را نقض قوانین و قطعنامه های سازمان ملل دانسته اما جامعه جهانی در مقابل این اقدامات سکوت کرده است.
اسرائیل از سال 1967 تاکنون بیش از 2000 خانه فلسطینی ها را تخریب کرده است، 771 مورد از این تخریب ها تنها در سال های 2000 تا 2011 رخداده است، همچنین اسرائیلی ها حکم تخریب هزار و 500  خانه را صادر کرده و منتظر روند اجرای حکم هستند.
روز سه شنبه اسرائیل یک خانه دو طبقه را در قدس شرقی به بهانه نداشتن مجوز ساخت تخریب کرد و به گفته ساکنان این خانه پرجمعیت، اسرائیلی ها حتی به آنها اجازه برداشتن لباسهایشان را ندادند.
 

پربیننده ترین خبرها