همراهی دوربین العالم با ارتش سوریه در پاکسازی مناطق مرزی

پنج‌شنبه 19 بهمن 1391 - 17:16

ارتش سوریه، مناطق کوهستانی حومه استان "لاذقیه" نزدیک به مرز ترکیه را از گروه های مسلح پاکسازی کرد، و کنترل مناطق بیت حلبیه، شقراء و برج الحطب را به دست گرفت.

"حسین مرتضی" خبرنگار شبکه العالم در سوریه که نیروهای ارتش را در این عملیات همراهی کرده، روز پنج شنبه در گزارشی تأکید کرد: ارتش سوریه در این عملیات، راه ارتباطی گروه‌های مسلح را قطع کرد، و اکنون برای پاکسازی دیگر مناطق، در حال پیشروی است.
بر پایه این گزارش، مناطق کوهستانی "لاذقیه" که در فاصله چهل کیلومتری تا مرزهای ترکیه گسترده است، کاملا سنگلاخ و متشکل از کوه و جنگل و مناطق صعب العبور است.
ترکیه، جاده های خود را برای نفوذ عناصر مسلح از طریق این منطقه به سوریه گشوده است؛ و تروریستها با نفوذ به این منطقه، از طبیعت جغرافیایی صعب العبور آن برای پناه گرفتن سوء استفاده کرده و سعی کرده اند این مناطق را تصرف کنند؛ تا سواحل سوریه تحت سلطه آنها قرار گیرد.
حسین مرتضی افزود: پاکسازی این مناطق کوهستانی از عناصر مسلح، در دستور کار نیروهای ارتش سوریه قرار گرفته است.
نیروهای ارتش سوریه در این عملیات حومه لاذقیه را کاملا از این عناصر پاکسازی کردند؛ ولی  هنوز شماری از عناصر مسلح تلاش دارند این منطقه را تحت کنترل خود در آورند.
عناصر مسلح برای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه و محدود کردن دید نیروهای ارتش و جلوگیری از رصد تحولات میدانی این منطقه، مساحت گسترده‌ای از جنگل‌های منطقه را به آتش کشیدند.
حسین مرتضی به همراه نیروهای ارتش از تپه های راهبردی بالا رفت و به نزدیک ترین نقطه از مرزهای سوریه و ترکیه رسید. یکی از افسران سوری برای خبرنگار العالم توضیح داد که این تپه در 12 کیلومتری مرز سوریه و ترکیه واقع شده و کاملا از عناصر مسلح پاکسازی شده است.
خبرنگار العالم سپس نیروهای ارتش را تا روستای المیدان همراهی کرد. این منطقه در حد فاصل یک دره با گروه های مسلح قرار دارد. یکی از نیروهای ارتش سوریه همچنین از پاکسازی منطقه "الحسینی" از عناصر مسلح خبر داد، که در این دره واقع شده است.
خبرنگار العالم تأکید کرد، پیشروی نیروهای ارتش سوریه برای پاکسازی دیگر مناطق همچنان ادامه دارد.
26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها