هشدار حکیم درباره خطر تجزیه عراق

هشدار حکیم درباره خطر تجزیه عراق
پنج‌شنبه 19 بهمن 1391 - 18:09

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق هشدار داد، اختلافات سیاسی نباید منجر به تجزیه این کشور شود.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "سید عمار حکیم" از گروه های سیاسی عراقی خواست که اگر به دنبال تجزیه این کشور هستند، بدون هیچ پرده پوشی نظرات خود را برای مردم بیان کرده و از شعار دادن اجتناب کنند؛ و اگر حامی وحدت ملی و تمامیت ارضی کشور هستند، حسن نیت خود را در عمل ثابت کنند.
عمار حکیم همه گروه های سیاسی را به مذاکرات صادقانه و سازنده فراخواند و گفت: انبوه مشکلاتی که بر مردم عراق گذشته است، آنها را در فهم و درک نیات و مقاصد خبره کرده است .
وی ادامه داد: مساله تجزیه عراق هنوز به عنوان پیشنهاد در میان برخی گروه‌های سیاسی مطرح است، و باید از تبدیل شدن این موضوع به خبری که مردم کوچه و بازار درباره آن صحبت کنند و احیاناً توجیهاتی برای آن تراشیده شود، جلوگیری کرد؛  نباید اجازه داد که این مساله چنین وانمود شود که آخرین راه حل است و راه حل های دیگر کارساز نیست .
حکیم همچنین بر لزوم حل همه اختلافات به صورت یکجا ، اعطای غرامت به خانواده های قربانیان تروریسم، و اصلاح قانون شهدا تأکید کرد و گفت: همه گروه های سیاسی باید احساس مسئولیت کنند تا اختلافات و بحران ها با همکاری یکدیگر حل و فصل شود .
اتهام تشنه نگه داشتن و غرق کردن عراق !
عمار حکیم همچنین خواهان تدوین برنامه ای برای ساماندهی امور منابع آبی عراق شد و گفت : بارش های امسال عراق بسیار خوب بود .
عمار حکیم خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی طرفها، گاهی کشورهایی را به بستن مسیرهای آبی منتهی به عراق و گاه به بازکردن این مسیرها برای ایجاد اختلال در سیستم آبرسانی کشور متهم می کنند؛ در حالی که چنین اتهاماتی صحت ندارد و مطرح کردن این اتهامات اهانت به عراق و آن کشورها محسوب می شود .
عمار حکیم تأکید کرد: متأسفانه این اتهامات ناروا، عراق را به عنوان کشوری بی اراده، و وابسته به دیگران جلوه می دهد .
سکوت سازمانهای بین المللی درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه
رئیس شورای عالی اسلامی عراق همچنین از سازمان های بین المللی به علت تعامل دوگانه با مسائل خاورمیانه انتقاد کرد .
عمار حکیم تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه را شدیداً محکوم کرد و گفت : سازمان های بین المللی در قبال تجاوز این رژیم به سوریه سکوت کردند و این تجاوز را محکوم نکردند؛ این سکوت بیانگر تعامل دوگانه این سازمان ها با مسائل خاورمیانه است .
حکیم خاطرنشان کرد، رژیم صهیونیستی به یک کشور عربی و اسلامی تجاوز کرد ولی سازمان های بین المللی سکوت کردند؛ این سکوت، رژیم صهیونیستی را در ادامه دادن به تجاوزاتش و به خطر انداختن امنیت منطقه گستاخ تر می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها