کارشکنی طرفهای خارجی در رابط ایران و مصر

کارشکنی طرفهای خارجی در رابط ایران و مصر
پنج‌شنبه 19 بهمن 1391 - 19:19

قاهرة(العالم)- مدیر مرکز مطالعات راهبردی"الحقیقه" مصر، با تاکید بر وجود فرصت های واقعی برای ارتقای روابط سیاسی ایران و مصر، درباره کارشکنی طرف های خارجی در این خصوص هشدار داد.

 "اميل امين" امروز پنج شنبه در گفت وگو با شبکه العالم خاطرنشان کرد، طلسم روابط ایران و مصر بعد از گذشت بیش از سه دهه، در چارچوب اراده واقعی اسلامی برای مقابله با چالش های پیش روی امت اسلام درهم شکست.
وی افزود: سخنرانی احمدی نژاد که از شبکه های تلویزیونی مصر پخش شد، حامل چند پیام بود که مورد قبول و رضایت شمار زیادی از روشنفکران، اندیشمندان و مردم مصر قرار گرفت؛ زیرا وی تاکید کرد که ایران در صدد سلطه جویی نیست بلکه خواهان همکاری مشترک است و عزت و قدرت خود را در عزت و قدرت مصر می داند و مصری ها در قلب ایرانی ها جا دارند.
امین خاطرنشان کرد: این سخن زیبای احمدی نژاد در حقیقت کلید قلب مصری ها، زمینه ساز آشتی سیاسی و همکاری مشترک و سودمند در آینده است.
مدیر مرکز مطالعات راهبردی"الحقیقه" مصر با ابراز امیدواری در خصوص این که نشست سه جانبه مصر، ایران و ترکیه در قاهره به تبلور راه حلی مناسب برای بحران سوریه منتهی شود؛ هشدار داد که هر گونه جایگزین برای راه حل سیاسی بحران سوریه به مداخله نظامی و در نهایت آسیب وارد شدن به پیکره جهان اسلام منجر خواهد شد.
امیل امین با اشاره به این که امت اسلامی نمی خواهد تجربه عراق به دست امپریالیسم جهانی به بهانه عدالت، صلح و حقوق بشر در جهان اسلام دیگربار تکرار شود، خواهان ایجاد راه حلی عربی اسلامی ایرانی- مصری - ترکی شد که احتمال جنگ را از بین ببرد و به  خونریزی در سوریه پایان دهد.
وی به فراهم شدن فرصت های واقعی برای عادی سازی و تعمیق روابط  بین ایران و مصر اشاره کرد و گفت: البته دو طرف باید با توجه به حساسیت شرایط، هوشمندانه عمل کنند، زیرا برخی طرف های خارجی تاثیرگذار با تمام توان برای جلوگیری از عادی شدن این روابط تلاش می  کنند.
MKH-7-10:44
 
 

پربیننده ترین خبرها