برنامه صهیونیست ها برای ایجاد مرکز یهودی در قدس

برنامه صهیونیست ها برای ایجاد مرکز یهودی در قدس
جمعه 20 بهمن 1391 - 11:30

العالم - بولدوزرهای رژیم صهیونیستی همچنان عملیات تخریب بخش هایی از ساختمان و زمین های موقوفه اسلامی مربوط به دوره های مملوکی و عثمانی را به منظور ساخت یک مرکز یهودی چند منظوره ادامه می دهند.

موسسه اوقاف و میراث فرهنگی الاقصی تاکید کرد که بولدوزرهای رژیم صهیونیستی دیروز پنجشنبه نیز برای سومین روز متوالی عملیات تخریب بخش هایی از ساختمان ها و زمین های موقوفه اسلامی مربوط به دوره های مملوکی و عثمانی را به منظور زمینه سازی جهت احداث یک مرکزی یهودی چند منظوره ادامه دادند.
این مرکز قرار است در زمین های موقوفه اسلامی که در اصل بخشی از زمین های باقی مانده از محله مغاربه است که رژیم صهیونیستی آن را در سال 1967 تخریب کرده، احداث شود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، موسسه اوقاف و میراث فرهنگی الاقصی با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد که روز یکشنبه آینده کنفرانسی مطبوعاتی در شهر قدس اشغالی با حضور شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی در سرزمین های اشغالی 48 برگزار خواهد شد .
دراین نشست قرار است نقشه ها و اسنادی در ارتباط با جزئیات طرح جدید رژیم صهیونیستی در زمینه احداث معبد یهودی و مرکز پلیس عملیاتی پیشرفته و سالن های نمایش و استقبال منتشر شود که تمامی این امور با تونل ها و حفاری های واقع در زیر مسجد مبارک الاقصی در ارتباط است.
موسسه مذکور اشاره کرد که اجرای این طرح ـ طبق اسناد و مدارک موجود ـ با عملیات تخریب و تخلیه گسترده ای همراه خواهد بود که بسیاری از آثار و نشانه های اسلامی در این منطقه به موجب آن از بین خواهند رفت.
همچنین قرار است در این کنفرانس علاوه بر شیخ رائد صلاح، دکتر عکرمه صبری، رئیس هیات عالی اسلامی و خطیب مسجد مبارک الاقصی و حاتم عبدالقادر، مسئول پرونده قدس در جنبش فتح سخنرانی کنند و پس از آن مهندس امیر خطیب، مدیر موسسه الاقصی توضیحاتی را در مورد جرئیات این اسناد و مدارک و نقشه ها ارائه خواهد داد.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها