پرچم های سیاه در میدان التحریر مصر

پرچم های سیاه در میدان التحریر مصر
جمعه 20 بهمن 1391 - 12:07

العالم - تظاهرکنندگان میدان التحریر درچارچوب برنامه تظاهرات گسترده " جمعه کرامت " اطراف این میدان را مملو از پرچم های سیاه کردند.

اعضای جنبش فقط مصریها  و تحصن کنندگان میدان التحریر در اولین ساعات صبح امروز جمعه  بخش اصلی میدان التحریر را  در موازات پیاده روی  خیابان محمد محمود برای برگزاری تظاهرات جمعه کرامت آماده کردند.
صدور فتوای قتل رهبران جبهه نجات ملی مصر واکنش مسوولان و سیاستمداران این کشور را به دنبال داشته است و قرار است مصری‌ها امروز تظاهرات برگزار‌کنند.
محمد ابراهیم، وزیر کشور مصر دستور داد تا نیروهای امنیتی در اطراف منزل محمد البرادعی و حمدین صباحی، دو تن از چهره‌های برجسته مخالف مصری که از رهبران جبهه نجات ملی به شمار می‌آیند، مستقر شوند.
فتوای دکتر محمود شعبان، استاد بلاغت دانشگاه الازهر در شبکه دینی "الحافظ" مبنی بر مباح دانستن ریختن خون رهبران جبهه نجات ملی و مخالفان واکنش‌های گسترده‌ای را همزمان با کشته شدن چهره مطرح اپوزیسیون تونس به همراه داشت. 
جبهه نجات ملی مصر وابسته به مخالفان مرسی روز پنجشنبه از مردم این کشور خواست تا در راهپیمایی های اعتراضی که قرار است امروز( جمعه ) برگزار شود شرکت کنند.
مخالفان فردا روز جمعه را "جمعه سقوط نظام" نامگذاری کردند.
این جبهه که از شخصیت های برجسته ای چون محمد الرادعی، عمرو موسی و وحمدين صباحی تشکیل شده، به عنوان بزرگترین سازمان سیاسی مخالف مرسی در مصر به شمار می رود.
همزمان با این فراخوان از سوی جبهه نجات ملی، 38 حزب و جنبش سیاسی نیز برای برگزاری تجمع میلیونی در میدان التحریر قاهره با عنوان "جمعه کرامت" فراخوان دیگری دادند.
در فراخوان احزاب سیاسی مخالف هشدار داده شده که مصر در حال عقب گرد به دوران قبل از انقلاب و حتی به دورانی بدتر از آن است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها