ناراحتی رئیس جمهوری یمن از بدقولی آمریکایی ها

ناراحتی رئیس جمهوری یمن از بدقولی آمریکایی ها
جمعه 20 بهمن 1391 - 12:26

العالم - به دنبال تشدید اختلافات در یمن و بدقولی آمریکایی ها در برابر رئیس جمهوری ، " عبدربه منصور هادی " تهدید کرد که با کناره گیری از مقام خود ، قدرت رابه ارتش واگذار می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم ، روزنامه السیاسه چاپ کویت به نقل از منافع خبری یمن نوشت : جرالد فیرشتاین سفیر آمریکا در صنعاء و جمال بن عمر فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن عبدربه منصور هادی را به بازی گرفته و دربرابر او خُلف وعده می کنند.
السیاسه نوشت: عبدربه ابتدا از اعتماد کامل فیرشتاین و جمال برخوردار بود زیرا آنها وعده داده بودند که او را دراجرای طرح شورای همکاری خلیج فارس برای حل بحران سیاسی کمک کنند؛ ولی عبدربه متوجه شده که فریب خورده و کشورهای غربی و منطقه ای برای تامین منافع خود در یمن با یکدیگر رقابت می کنند و قصد دارند برخی از عوامل رژیم سابق را برای بهره گیری درموضع ضروری در قدرت نگه دارند.  
منابع خبری یمن افزودند: عبدربه از ابتدا اعلام می کرد که علی عبدالله صالح  رئیس جمهوری سابق و اعضای خانواده ، عوامل رژیم وی ، علی محسن الاحمر و فرزندان شیخ عبدالله بن حسین الاحمر باید از سمت های خود عزل شوند و همه طرف ها از جمله فیرشتاین با این خواسته موافقت کرده بودند ولی محقق نشد.
منابع موثق نزدیک به عبدربه متفقاً اعلام کردند : رئیس جمهوری یمن بر لزوم تحقق مطالبات خود پیش از برگزاری مذاکرات ملی تأکید می کند و می گوید که اوضاع خصوصاً وضعیت ارتش واقتصاد هنوز تغییر نکرده است.
از جمله مطالبات عبدربه "برخورداری از اختیار عزل محمد سالم باسندوه نخست وزیر( عبدربه ، باسندوه را وابسته به شیخ عبدالله بن حسین الاحمر می داند) ، تعیین حجم نفت و گاز استخراجی ، ماهیت بهره برداران و سرنوشت درآمدهای نفت و گاز، واگذاری مدیریت چاه های نفتی به وزارت دارائی ، عدم دخالت در امور داخلی و جلوگیری از رقابت کشورهای خارجی با یکدیگر در داخل یمن است.    
عبدربه تهدید کرده که اگر همه مطالباتش محقق نشود ، بزودی در برنامه ای تلویزیونی استعفای خود را اعلام و قدرت را تا زمان برگزاری انتخابات بعدی به ارتش می سپارد.
عبدربه منصور هادی به دنبال سقوط نظام علی عبدالله صالح ، در انتخابات 21 فوریه 2012 پیروز شد و به عنوان رئیس جمهوری قدرت را به دست گرفت.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها