افشاگری شاهزاده فراری سعودی

افشاگری شاهزاده فراری سعودی
جمعه 20 بهمن 1391 - 13:09

العالم - " ترکی بن بندر آل سعود " شاهزاده فراری به فرانسه، با افشای مکالمه ای تلفنی با " احمد العرینی " قاضی خاندان حاکم در عربستان، پرده از فساد دستگاه قضایی این کشور برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ترکی بن بندر با انتشار این مکالمه تلفنی، شماری از تخلفات شاهزادگان سعودی با کمک قضات در زمینه غصب املاک، تخلف از قوانین ارث و همچنین غصب غیرقانونی املاکی که هر یک از شاهزادگان مدعی اولویت داشتن در مالکیت آن هستند ، افشا شده است.
این شاهزاده سعودی پیش از این نیز در دسامبر 2012، مکالمه تلفنی دیگری با احمد السالم سرپرست وزارت کشور عربستان افشا کرده بود.
وی با افشای مکالمه تلفنی خود با قاضی خاندان حاکم، از تلاش های ناکام برای ملاقات با پادشاه سعودی به منظور رسوا کردن مسائل مالی و ستمی که از سوی دیگر شاهزادگان بانفوذ در خاندان آل سعود در حق مردم رفته است، پرده برداشت.
ناظران سیاسی با استناد به مکالمه فاش شده این شاهزاده سعودی، ماهیت واقعی تبلیغات دروغین دربار آل سعود درباره اتخاذ سیاست " درهای باز " و آمادگی کامل برای دیدار با سازمان های حقوق بشر بین المللی را بیان کردند. 
رژیم آل سعود با ادعای اتخاذ چنین سیاستی، بر ستم هایی که در حق مردم عربستان می کند، سرپوش نهاده و به این شیوه کشورهای غربی را ساکت نگه می دارد و برای اصلاح و دموکراتیزه کردن نظام و سازمان های حاکم بر این کشور اقدامی نمی کند.
چندی پیش نیز نیروهای امنیتی ده ها تن از علما و روحانیون را به سبب تحصن چند ساعته در مقابل دربار پادشاه در ریاض بازداشت کردند. این روحانیون، ملاقات با پادشاه عربستان به منظور ارائه درخواستی مکتوب درباره اصلاح طلبی و درخواست آزادی زندانیان سیاسی را خواستار بودند.
26
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها