بلغارستان حزب الله را متهم نکرده است

بلغارستان حزب الله را متهم نکرده است
جمعه 20 بهمن 1391 - 17:34

پي ير فيمون دبير اجرايي اتحاديه اروپا گفت: بلغارستان نام حزب الله را در فهرست سازمانهاي تروريستي اتحاديه اروپا قرار نداده، بلكه از این سازمان برای همکاری و كمك در انجام تحقيقات ياري خواسته است.

به گزارش روز جمعه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، فيمون با اشاره به چنددستگي ميان كشورهاي عضو اتحاديه براي درج نام حزب الله در فهرست تروريسم افزود: برخي كشورها بنا به خواست اسراييل و آمريكا چنين موضوعي را خواستار شده اند. 
از سوی دیگر شيخ نعيم قاسم معاون دبيركل حزب الله گفت: رژيم اسراييل در زمينه جلوگيري از تحرك حزب الله با شكست مواجه شده است لذا در سطوح جهاني براي ترساندن ملتها و كشورها از حزب الله و مقاومت و در نهايت براي محاصره آن مي كوشد. 
همچنین نبيه بري رييس مجلس لبنان در این باره خاطرنشان كرد: اتهام وارده به حزب الله در بلغارستان، در واقع سياسي بوده و با انتخابات در این کشور مرتبط است.
سفير بلغارستان در بروكسل گزارش رسمي خود را درباره تحقيقات پيرامون انفجار بورگاس در هجدهم ژوئيه 2012 كه به كشته شدن 5 صهيونيست و يك بلغاری انجاميد، به اتحاديه اروپا تقديم كرد.
تابستان گذشته بر اثر انفجار اتوبوس حامل صهيونيستها در فرودگاه بورگاس در ساحل درياي سياه در بلغارستان 5 صهيونيست، راننده بلغار كشته و حدود سي نفر زخمي شدند.  
 
 

پربیننده ترین خبرها