خانوادۀ عربستانی در "خودرو" زندگی می کند

خانوادۀ عربستانی در
جمعه 20 بهمن 1391 - 18:33

یک شهروند عربستانی از اهالی مکه مکرمه، به دلیل ناتوانی از پرداخت اجازه بهای منزل، ناگزیر است به همراه سه فرزندش در خودرو زندگی کند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، صاحب خانۀ پیشین این خانواده، آنها را به دلیل ناتوانی از پرداخت اجاره، اخراج کرده است. پدر این خانواده که به تازگی بی کار شده، بیش از یکصد هزار ریال سعودی (حدود 27 هزار دلار) نیز بدهکاری دارد.
روزنامه سعودی "عکاظ" در شماره امروز جمعه خود به نقل از این شهروند عربستانی که ابراهیم السلیمانی نام دارد، نوشت: به دلیل مشکلات پیش آمده، همسرم از من جدا شده و اکنون ناگزیرم با سه فرزندم در خودرو زندگی کنم. خودرو را هم در یک پارکینگ عمومی متوقف کرده ام تا بتوانیم از سرویس های بهداشتی پارکینگ استفاده کنیم.
این در حالی است که درآمدهای نفتی عربستان سعودی در سال گذشته میلادی (2012) با ثبت رکورد تاریخی، از مرز 330 میلیارد دلار گذشت و هم اکنون عربستان با توجه به فروش روزانه بیش از 10 میلیون بشکه نفت، تقریبا به ازای هر دو شهروند خود، روزی یک بشکه نفت می فروشد.
بدین ترتیب با توجه به بهای بیش از صد دلار برای هر بشکه نفت خام، هر شهروند عربستانی روزانه حدود 50 دلار از محل فروش نفت "درآمد" دارد.

پربیننده ترین خبرها