اخراج اشغالگران سعودي، زمینه ساز گفت وگو در بحرین

اخراج اشغالگران سعودي، زمینه ساز گفت وگو در بحرین
جمعه 20 بهمن 1391 - 22:33

دبيركل جنبش احرار (آزادگان) بحرين، تاکید کرد که تا وقتي نيروهاي اشغالگر سعودي در خاك بحرين باشند، هيچ گفت و گويي مشروعيت نخواهد داشت.

"سعيد الشهابي" روز جمعه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، رژيم آل سعود را عقب مانده ترين و استبدادي ترين رژيم حاكم در سراسر جهان معرفی کرد و اظهار داشت: كشور ما توسط نيروهاي سعودي اشغال شده است و هرگونه ترديد در اين حقيقت، غيرقابل قبول است.
وي افزود: ما نمي پذيريم كه كشورمان وابسته به عربستان باقي بماند و تاكيد مي كنيم كه نيروهاي سپر جزيره بايد از بحرين خارج شوند.
الشهابي درباره گفت و گو با رژيم آل خليفه گفت: هيچ فرصت و زمينه واقعي براي گفت وگو در بحرين وجود ندارد زيرا مشكل اصلي اين كشور، ميان مردم و دار و دسته خاندان حاكم است. اين در حالي است كه خاندان حاكم به هيچ وجه نمي خواهد بپذيرد كه اساس مشكل به آن ها مربوط مي شود و سعي مي كند خود را در مقام داور قرار دهد.
وي در واكنش به ادعاي وزير دادگستري بحرين مبني بر اين كه مخالفان فاقد برنامه مشخص هستند، تصريح كرد: اين گونه اظهارات نشان دهنده تلاش رژيم براي شانه خالي كردن از زير بار مسئوليت است. به همين دليل است كه هيچ اميدي به موفقيت گفت و گو در بحرين وجود ندارد.
دبيركل جنبش احرار بحرين خاطر نشان كرد كه رژيم آل خليفه در واداشتن مردم اين كشور به تسليم شكست خورد و نتوانست انقلابيون و رهبران بازداشت شده مخالف رژيم را ساكت كند.
وي با بيان اين كه آزادي زندانيان از زندان هاي رژيم خواسته اي بين المللي است كه همه سازمان هاي بين المللي و حقوق بشري آن را درخواست كرده اند، گفت: رژيم آل خليفه حق ندارد از اين موضوع به عنوان برگ برنده اي براي واداشتن مخالفان به سازش با رژيم استفاده كند.
الشهابي تاكيد كرد: آل خليفه اكنون به هر دستاويزي براي ماندن در قدرت چنگ مي زند اين در حالي است كه انقلابيون مصمم هستند آن را سرنگون كنند و در برابر سركوبگري اين رژيم و حمايت هاي آل سعود و انگليس از اين رژيم، مردانه ايستاده اند تا كشور را از چنگ اين رژيم نجات دهند و سلطه اين خاندان را به طور كامل از كشور محو كنند.
وي يادآوري كرد كه بحريني ها توانستند در مدت يك ماه رژيم آل خليفه را سرنگون كنند، اما نيروهاي اشغالگر سعودي دخالت كردند و حكومت را بار ديگر به آل خليفه بازگرداندند و جلوي سقوط اين رژيم را گرفتند.
8-13:40
26
 
 

پربیننده ترین خبرها